Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Hej hej hej

Av Carry Jiewertz - 23 augusti 2013 18:55

NU!!! Äntligen!!! Tar jag o startar den där bloggen jag hotat med....Carry On!!!

Så är det!! Fortsätt leva!! Fortsätt andas!! Fortsätt...vad det nu är du gör!!

För om vi står still så kommer vi ju INGENSTANS!!

Den här bloggen kommer att handla om LIVET!! Dvs livet som jag ser det!!

Jag har min bakgrund i frikyrkan av födsel o ohejdad vana...fast jag är typen som ifrågasätter saker o ting o vägrar att inrätta mig efter nån mall o vad andra tycker o tänker, så nån ohejdad vana handlar det ju inte om egentligen då jag har valt att inte vara aktiv längre. Oj oj nu kommer jag att få reaktioner....men det är ju det jag vill!! få folk att tänka till alltså!! Och vet du!! Jag älskar rättframhet o människor som vågar atå upp för det de tror på!! Jag tycker dessutom att en blogg ska vara läsvärd, jag bloggar även under http:// toute-vitesse.bloggplatsen.se där skriver jag främst om min uppfödning av Dvärgschnauzer men DET kommer inte vara ämnet här...inte heller vad jag åt till lunch...jösses kan man tänka sig nåt mer ointressant...ha ha ha sa hon som är en Facebook-nörd utan dess like och gärna lägger upp statusar som handlar om mat, dryck o annat trivialt, men se där har vi kanske olika åsikter!! Facebook får gärna vara ytligt o lättsamt medan jag tycker att bloggar gör man för att man vill föra fram nåt!!

Jag läser gärna Marie Caztis blogg http://mariecaztis.blogg.se/ och Maria Hallgrens blogg http://mobil.kaspelix.bloggplatsen.se/ för de väcker känslor o berör!!!


Livet är som det är, det går upp o ner o jag för min del väljer att INTE blunda för när det går ner, jag VÄLJER att leva livet som det är!!

Nyligen har jag fått mig en rejäl käftsmäll av en av mina närmaste i familjen, eller i den familj som jag skapat då jag inte haft förmånen att få egna biologiska barn, det ultimata sveket...återkommer nog om det längre fram....

Vem är jag då?

53 år, född i Gävle av en alldeles för ung mamma, lämnades till fosterhem o bodde i Södertälje tills jag var drygt tre år då kom min "nya" familj o hämtade mig...om nån förberett mig?? Nope!!! Så gjorde man inte på 60-talet, barn var inga man behövde informera o de förstod ju ändå inget....behöver jag säga att det blev en traumatisk flytt??!! Jo men det blev det, jag har överlevt, blivit sårad, blivit starkare o definitivt blivit en som värnar om de utsatta barnen!!! Jag växte upp i ett harmoniskt hem med två äldre syskon - även de adopterade - och hade en väldigt bra uppväxt med kärleksfulla föräldrar med ett stort socialt engagemang. Genom åren har jag fått kontakt med mina biologiska syskon, på mammas sida, och det har varit en riktig resa för mig som inte haft några blodsband omkring mig. Blodsband är starka!!! Men banden till mina syskon jag växt upp med är oxå starka!! Och vi delar ju en historia!!!

Mannen min - som jag träffade när jag var 19 o på den vägen är det - o jag har genom åren varit familjehem och kontaktfamilj åt....7 barn och i nuläget står vi inför att återigen ta emot två pojkar på heltid i vårt hem.

Barn o ungdomar som inte mår/har det bra av olika anledningar är det som ligger mig varmast om hjärtat!!


Det här får räcka för denna gång, men kom ihåg: DU duger gott som du är!!! Låt ingen trycka ner dig eller förringa det känner/står i o få dig att tro att det "bara" är att skaka av sig o gå vidare!!


Carry On!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards