Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Carry Jiewertz - 26 augusti 2013 22:50

Idag har varit en dag av glädje men oxå av tårar, jo man kan få tårar att rinna av olika anledningar.

Hade ett laddat möte på förmiddagen som jag inte kan skriva så mycket om mer än att tårarna rann lite här o där, av sorg o smärta, av glädje ja bara rann...

Det är så fantastiskt att möta människor på olika sätt och se hur man knyts ihop.

Har hittat en "nygammal" vän alldeles nyligen, vi har aldrig umgåtts men befunnit oss i samma sammanhang tidigare och nu har vi plötsligt knutits ihop genom att vi båda brinner för de trasiga barnen!!

Marie du är en sån härlig o genomärlig, varm människa så jag blir alldeles lycklig!! Bloggar gör hon oxå om vardagslivet och är inspirerande o läsvärd: http://mariecaztis.blogg.se/

 

Livet bjuder ju på överraskningar och som jag nämnt så har jag de senaste åren fått kontakt med min biologiska familj.

I helgen som gick var min bror Anders med fru Ingela här o hälsade på, vi har båda fått talets gåva (hi hi) och hade en alldeles underbart skön kväll i lördags med kräftor o annat gott o vi upptäckte plötsligt att, men hoppsan klockan är närmare två (på natten) och kanske ska man sova lite oxå...

Varför skriver jag om det här nu då? Jo jag tänker att du finns säkert nånstans som delar mina erfarenheter, jag har haft många separationer som barn och en del sitter som smärtsamma minnen, ibland gör det mer ont än annars att tänka bakåt o ibland klarar jag det galant.

Men låt inte dina smärtsamma minnen stå ivägen för framtiden!!

När jag de första gångerna mötte tanken på att lära känna min biologiska familj så tog det emot rejält, men jag ville ändå och idag är jag tacksam för att jag vågade och jag är tacksam för de som vågade ta kontakt med mig.


Livet berikar!! Livet gör ont!! Men livet är ändå fantastiskt och spännande!! 

 


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards