Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2013 18:46

Inser mer o mer att jag har underbara vänner!!
Under sommaren har vi gått igenom en av våra värsta kriser, känner mig inte redo att riktigt dela det än men mina/våra nära o kära vet ju o har slutit upp runt mig/oss o bara funnits där när vi drabbats av ett av de värsta sveken man kan tänka sig. Ja ja jag vet att nu undrar du som inte är insatt, men det får du ta...eller sluta läsa!!
Vänner ha kommit o bara suttit vid min sida medan mannen var i Danmark (den resan behövde han o jag ville verkligen att han skulle åka fast det var jobbigt att bli själv hemma).
Vänner har fixat mat åt mig, för det orkade jag lixom inte med, kramats, bara varit och jag är så tacksam! Nu till helgen har jag bjudit in alla mina valpköpare till kennelträff o alla utom två kommer, även mormor Doris kommer att vara på plats, det ska ju bli så roligt men det är ju en massa jobb så klart, idag kom en väninna förbi som jag inte har träffat på långe och så erbjuder hon sig att baka både frallor t förmiddagsfikat o bullar till eftermiddagen o kommer med dem alldeles rykande färska på lördag!! Jag blir ju gråtfärdig!! Tack!!
Och mitt i allt detta har vi oxå bestämt oss för att inte stå still o trampa utan ta ett steg ut...o gå in som familjehem på heltid igen, trots att vi vet hur galet jobbigt det ofta är men vi vet ändå att det är dags!! Och då fick mannen ny energi o glädje och bara det är ju en gåva som jag njuter av!!
Har hittat en sida/app som heter Weheartit och jag blir glad ända in i hjärteroten över de bilder jag hittar där, så nu bjuder jag på några.
Men först vill jag uppmuntra dig till att våga ta steget!! Steget i riktning mot det där som du drömmer om i hemlighet, det där som ligger o bankar i hjärta, det där som du inte riktigt kan komma undan!! VÅGA!! GÅ!! AGERA!! Den som står still o väntar kommer ju ingen stans!!

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards