Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Mina ord är mina

Av Carry Jiewertz - 2 september 2013 19:58

Hörde för nåt år sen om en som bloggade och det var en intressant blogg men det mest intressanta var - enligt mig - att orden inte var hennes, utan hon kopierade andras bloggar o satte sitt namn under...hur tänker man då undrar jag i alla fall...
Om jag nu absolut måste blogga så beror det förhoppningsvis på att JAG har något jag vill säga, om jag hittar ett citat som jag tycker är tänkvärt så kan jag ju lägga ut det men då får jag ju ange att just dessa orden är inte mina utan de är lånade!!
Personligen så tycker jag att de mest läsvärda bloggarna är de som vågar bjuda på sig själva, jag är totalt ointresserad av att följa modebloggar o liknande men som tur är så är vi ju olika och vet du!!! Det är OK att vara det!! Olika alltså!! Fram för mångfalden!! Fram för kreativiteten!! Fram för provokationer!!
När jag växte upp så kunde jag ibland bli galen på min pappa som allt som oftast slängde ut sig - i mitt tycke - befängda åsikter bara för att provocera. Som vuxen var det en av de saker jag alltid uppskattade med honom, han satt lixom inte fast i nåt tankemönster bara för att han var frikyrklig, han ville få igång det självständiga tänket o en diskussion, våra söndagsmiddagar var alltid fulla av sköna diskussioner o ibland var man tvungen att räcka upp handen för o få en syl i vädret. Jag tror att det är en av orsakerna till att jag inte bara sväljer saker som sägs från en talarstol, jag vill tänka själv!! En devis som sätter igång nåt i mig är denna: Att tänka fritt är stort, men att tänka rätt är större. (Tomas Thorild) Vad i hela friden menas?? Finns det ett rätt tänk?? Nja jag har svårt att förlika mig med den tanken faktiskt, men ändå...kan det ha varit så att han ville få oss att tänka till?? Jag vet inte, så mycket har jag inte grubblat över just detta så att jag har forskat, men en sak är jag säker på och det är att vi utvecklas när vi tänker självständigt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards