Alla inlägg den 4 september 2013

Av Carry Jiewertz - 4 september 2013 17:17

Jag är allergisk mot skitsnack o drar mig inte för o berätta om någon pratat illa om någon av mina vänner, jag drar mig inte heller för o sätta ner foten o säga: men sluta!! Det DÄR är skitsnack!!
Ibland blir det ju lite obekvämt men det är sånt man får ta om man vill vara rak o ärlig. Vet att folk ibland hajar till o frågar: men SA du verkligen sådär?? Jo jag gjorde ju det! O det har sitt pris att vara rak, märker det i ögonen på folk som mer än gärna snackar skit, de blir lite flackande o osäkra o vet lixom inte vad de ska säga när jag markerar att NEJ prata inte illa om MINA vänner! Jag vet ju att när jag lämnar rummet så är jag nästa samtalsämne, men det bjuder jag så gärna på!
De vänner som är riktiga vänner beter sig inte så!!

Hur kan jag veta vem som är min vän på riktigt o vem som inte är det??
Jag tror att man över lag ska akta sig för "vänner" som vill viska hemligheter i  örat o berätta om vem som sagt eller gjort vad, sådana vänner är oftast inte att lita på, de vänder s a s kappan efter vinden, nästa gång är det DU som är samtalsämnet för dagen...

Så min uppmaning idag blir: akta dig för människor som vill viska i ditt öra och håll dig till människor som sätter ner foten o inte tillåter skitsnack!!

Så är det!!

Skapa flashcards