Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Lögner

Av Carry Jiewertz - 8 september 2013 18:29

Tror att jag en dag snart kanske måste ta bladet från munnen.....men ännu vet jag inte hur jag ska kunna skriva om det värsta sveket nånsin....hur jag ska överleva att visa...hur jag ska överleva PUNKT!!
Idag är en sån där dag då tankarna snurrat, och jag har kommit fram till att det är OK att ha såna dagar!! Det är OK att visa verkligheten sån som den är!! Det är OK att vara svag!!
För om det INTE vore OK så vet jag inte alls hur jag ska leva...men jag lever!! Jag är glad (ibland...faktiskt rätt ofta) jag är även ledsen o bedrövad men nånstans så vet jag att det ändå kommer att bli OK

Men just idag så är det mest så här det känns....

Men nu överdriver jag....jag har väldigt många runt mig som jag vet - ja!! Jag VET!! - att de aldrig, ALDRIG, nånsin skulle ljuga för mig!! Och det är jag så tacksam för, för om det är nåt jag är allergisk mot så är det lögner i vilken form det än vara må!!!
Jag är ävem....

Japp!! Så är det!! Nu vet jag att det ju finns några som tycker att jag är en...och jaha!! Ja ja vad kan jag göra åt det då?? Jag tänker fortsätta vara mig själv, rak o ärlig o kompromisslös!! Så är det bara! Take it or leave it!!

Till er som vill ha en så skickar jag en eller kanske flera....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards