Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Grå grå grå

Av Carry Jiewertz - 14 september 2013 20:24

Kommer ni ihåg sketchen med Magnus & Brasse? Där Brasse skulle lära sig spela instrument med hjälp av färger....det var ju bara det att han var färgblind.....grå grå grå grå....det blir rätt entonigt då....
Det får mig att tänka på en del bloggar o inlägg på Facebook, fast där är det väl så att det är mera rosenrött, rosenrött, rosenrött.....men fortfarande väldigt, väldigt entonigt och enformigt och trist och alldeles fruktansvärt tråkigt!!!!
Om du inte har fattat det än så är det så att jag är alldeles fantastiskt förtjust i mångfald, i livets ups & downs, för det går upp och det går ner och det går runt en liten stund.....
Det jag funderar på är om de personer, som så ivrigt försöker att få mig o andra att tro att de lever det perfekta, harmoniska livet, själva tror på sina ord??? Jag gör det INTE!!!

Så här är det!!!! Ja i alla fall enligt mig!! Och!!! Surprise!!! Jag kan ha fel!!! Jo!! Faktiskt!!! Otroligt!! Jag vet, men ändå....jag är inte fullkomlig!!! Men schh säg inget till min man för han vet inte det!!
Men tillbaka till det jag vill försöka säga!
Livet är inte rätlinjigt, inte enkelspårigt, inte alltid harmoniskt, inte alltid fullkomligt fantastiskt!! Så varför försöka luras?? Ja jag vet inte, för det som fascinerar mig med livet är just att jag aldrig riktigt kan veta vad som väntar runt nästa hörn. Hur ska jag kunna uppskatta ljuset om det aldrig är mörkt??

Jag skulle vilja att du tänker till lite innan du delar en status eller blogg eller twittrar nästa gång. Var sann!! Var ärlig!! Våga visa vem du är just för stunden o våga visa även dina "mörkare" sidor!! Jag tror inte att dina vänner tycker mindre om dig för det, snarare tvärtom!!

Lev livet så som det är!!! Våga!! Satsa!! Leeeeeeeeeeev!!! Du är värd både ups & downs! Och du är värd att bli älskad, omtyckt även när du spelar: grå grå grå....för rätt som det är så vänder det o blir rosa rosa rosa grönt blått rött svart vitt lila......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards