Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Mera hat...

Av Carry Jiewertz - 9 oktober 2013 21:00

Fick lite reaktioner på det där med hat som jag skrev om häromdagen.
Nu är det ju inte så att jag tycker att man ska gå omkring o hata sina medmänniskor, men ibland är det så att man drabbas av just den känslan, det viktiga är ju vad vi gör av det, hur hanterar vi känslor som är lite "tabu" kan vi släppa och gå vidare eller låter vi det bli till självömkan, bitterhet osv som vi kan vältra oss i??

Det är inte lätt att släppa o gå vidare, men jag tror att vi måste för att överleva!!
Tänk efter!! Den värld vi lever i har definitivt mycket hat i sig och hur ser den ut?? Krig, kaos, förföljelse, mobbing, självmord, kärlekslöshet osv osv
Är det den världen vi vill ha?? Den vi vill att våra barn ska växa upp i och ta till sig??
NEJ!!! Jag tror att det samstämmiga, enhälliga svaret blir ett rungande NEJ!
Var ska vi börja då??
Hos mig själv så klart!!!
Michael Jackson har en låt som jag spelar med jämna mellanrum, Man in the Mirror,
http://m.youtube.com/watch?v=PivWY9wn5ps
Vet inte om det funkar att länka så här via iPad men jag testar,är länken inte klickbar får du väl skriva in den manuellt...
Vi kan ju inte förändra något alls om vi inte börjar med oss själva!

Så, ta en titt i spegeln, fundera över hur du är, vad kan du göra, vad kan JAG göra för att vi ska få en värld som går att leva i, som består!!

 
 
Ingen bild

Lotta

10 oktober 2013 21:14

Ja så sant. Ansvaret börjar med oss, inte någon annan. Oförlåtelse bygger ett fängelse för oss själva. Vi är värda så mycket mer. <3

Carry Jiewertz

14 oktober 2013 22:11

Mm o i fängelse vill man ju inte vara!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards