Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

Ishockey var det då...

Av Carry Jiewertz - 31 oktober 2013 21:52

Hur i hela friden tänkte jag när jag återigen bad om idéer om vad jag ska blogga om....ishockey!!! Ishockey???? Hmm ja...jo...jag håller ju på Brynäs...men hur intressant kan en blogg bli om ishockey???

Funderar....kliar mig i huvudet....sliter mitt hår...googlar och ja men se där kom det en idé och min hjärna gick i spinn igen!!!
Det har ju skrivits mycket om olika domar i våldtäktsmål mm och idag läste jag ett inlägg som relaterade till hundar:

I min värld betyder alltid NEJ just NEJ!! Inte kanske, inte ja, inte jag vet inte....

Men tillbaka till ishockeyn nu då Maria Lindgren!!
Ursäktar du mig om jag vimsar över till innebandy...det är väl nästan samma sak va....
Läste en artikel på Feministiskt Perspektiv som fick mig att sätta i halsen minst sagt!!! Hur i hela friden tänker man när man coachar o tränar unga grabbar o matar dem med detta?? (Hoppas länken funkar)
http://www.feministisktperspektiv.se/2012/01/13/pojklagstranare-illustrerar-spelide-med-sex-och-vald/
Hur ska unga grabbar lära sig att respektera unga tjejer och hur ska unga tjejer lära sig att de inte behöver ses som objekt?? Det går säkert åt andra hållet oxå!

Gahhhh ja ja ishockey var det!! Nej jag tror jag skiter i hockeyn o lägger ner det här ikväll!!
Men nåt fick jag o förhoppningsvis ni ut av ishockeyn!! En tankeställare! Vad är det för människosyn ( vill inte begränsa det till kvinnosyn för det går nog åt båda hållen ) vi vill ha?? Jag vet hur jag tänker, hur tänker du??
Nu gissar jag att de som borde tänka till inte läser min blogg, men känn dig fri att dela!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards