Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Nytt År

Av Carry Jiewertz - 4 januari 2014 22:16

Ja ja jag vet att jag brukar säga att det där med att fira nyår inte är min grej...men det blir ju nytt år oavsett om jag firar det eller inte så...
Nu är det nytt år och jag har bestämt mig för att göra avstamp!!! Ta nya tag, inte för att det är nåt magiskt med ett nytt år utan för att jag vill!!
Saker som påverkat mig o de mina negativt under 2013 har jag bestämt mig för att lämna, stänger dörren till allt det negativa som var under förra året, människor som sårade mig, människor som med sina val påverkade mig negativt, oavsett om de ansåg att de inte kunde hjälpa de val de gjorde så påverkade de ju ändå.

Den här våren ska bli den bästa!!!

Jag ska älska till 100%
Jag ska leva till 100%
Vara lycklig till 100%
Vara närvarande till 100%
Våga vara mig själv till 100%
Våga lita på människor till 100% - det är nog det svåraste, livet har tyvärr lärt mig att människor sviker, människor bedrar, människor ljuger...men hallå!!! Vi är människor och vi gör väl så gott vi kan!! Eller??

Det kanske skulle vara enklare att stå helt ensam....att inte behöva alla dessa komplicerade relationer....inte utsätta sig för att bli sårad, trampad på, utnyttjad....men hur var det nu då....nu skulle jag ju vända på det...
Ensam är INTE stark!! Vi behöver ju varandra, mångfalden, olikheterna, diskussionerna...oavsett om vi lever i en nära relation eller inte så behöver vi andra människor, om inte så för att "spegla" oss i, att bolla idéer o tankar med, att få mothugg av...
Mångfald berikar....motsatsen är väl enfald...och det tillför väl inte så mycket...

Så när det känns som om du står där helt ensam, som en udda individ som inte passar in...se dig omkring, vill du verkligen bara smälta in eller vill du bidra till ett rikare samhälle...

2014!!!! Jag är redo....eller blir man någonsin det?? Ja ja nu är det nytt år och jag tänker som sagt göra vad jag kan för att berika, beröra och tillföra goda saker i mitt och i andras liv.
Jag har bestämt mig för att försöka strunta i bagateller och ägna mig åt det som tillför något positivt. Konkret så innebär det att jag väljer bort att läsa vissa människors bloggar, inlägg mm eftersom jag bara blir irriterad och det påverkar mig negativt och därmed så påverkas även min omgivning negativt. Jag vill försöka - så långt det går utan att bli trampad på eller såra andra - fokusera på det som är positivt, sen innebär inte det att jag alltid kan "välja glädje" haha ja där kom det där igen...men det jag kan välja o påverka det ska jag!!

 
 
Ingen bild

Eva

7 januari 2014 17:38

Bra Carry, låt inte andra människor stjäla energi från dig. Jag hoppas innerligt att 2014 blir ett bra år för dig, jag vet ju hur kämpingt det gångna året har varit. Jag hoppas vi kan ses över en fika snart, det skulle vara kul. Benny mår bra men han har blivit ganska obstenat så det gäller att säga ifrån på skarpen när han mopsar upp sig. Kramar till dig och de dina från oss här i Sörby.

Carry Jiewertz

7 januari 2014 22:39

Tack Eva!! Ja det vore trevligt o ses över en fika snart, kom över nån dag nästa vecka om du har lust. Kramar från oss alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards