Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Bloggtorka

Av Carry Jiewertz - 19 januari 2014 22:41

Just nu känner jag att jag lever i nån sorts vakuum...vad kan jag skriva....vad bör jag skriva...ska jag lägga ner...växla upp...öka....sluta...ja jösses vad många tankar som snurrar i mitt huvud...
Det sista året har inneburit så mycket smärta, så mycket förändring, så mycket vanmakt, så mycket glädje trots allt, så mycket....punkt!!

Det är lite så här jag känner mig....jag menar...hur farlig är jag på en skala egentligen...
Och frågan är VILL jag vara farlig?? Nja...det kanske jag inte vill, men jag vill provocera, jag vill få dig att tänka till, att omvärdera det som du sett som din absoluta sanning hittills...kan det vara så att det finns fler sanningar än just din...än min...va????
Jag tror att vi - om vi vågar - förändras och förändrar hela tiden, det som var min absoluta sanning för ett par år sedan är kanske inte det idag...det som var otroooooooooligt viktigt förr kanske kvittar nu...vi förändras....vi förändrar...vi står ju inte still...

Idag har vi börjat renovera det som ska bli vårt sovrum. Vi har under många många år flyttat runt sovrummet i vårt hus, och inte enbart pga att jag älskar att möblera om, utan för att vi behövt disponera rummen olika beroende på den situation vi levt i. En period hade vi fem barn som var här på helgerna, och då var vi ju tvungna att "tänka utanför ramarna" jag älskar uttrycket "think outside the Box" tack Marie Caztis för att du påminde mig om det http://mariecaztis.blogg.se

Vi är ju välsignade med ett skapligt stort hus....sju rum o två kök....men på bottenvåningen har vi gjort i ordning ett litet vandrarhem så det räknas ju inte...på övervåningen huserar just nu mannen min och jag tillsammans med våra tre hundar i fyra rum o kök, men som sagt vi har bytt sovrum ett antal gånger beroende på omständigheterna,men vi har aldrig renoverat och nu är det dags!!! Kände att vi behövde prioritera OSS nu!!! Så nu rustas det!!! Väggarna ska målas i grått, em mörkgrå fondvägg vid huvudändan av sängen och ljusgrått i övrigt, i kväll har jag spraymålat en gammal spegelbyrå vit, tror det blir snyggt till det grå, funderar på om den svarta järnsängen ska få flytta upp igen....just nu har vi ingen sängram eller gavel...men jag vill verkligen få till sovrummet så det blir mysigt....

Vi har alldeles för länge satt alla andras behov före våra egna och jag tror faktiskt inte att det är bra...nu spelar jag absolut inte martyr för de val o prioriteringar vi gjort under åren har vi gjort medvetet och genomtänkt!! Vi är inte offer!!!! Vi har inte hamnat i skymundan men vi har valt att leva på ett - för några - ovanligt sätt. Genom åren har hittills nio barn/ungdomar passerat i vårt hem på hel eller deltid och vi har älskat varje minut även när det har varit tufft o jobbigt!! Det är ju så här vi valt att leva våra liv...VALT!!!! Inte blivit påtvingade!!
Känner att det blir nog ingen röd tråd i det här blogginlägget men men ni får ta mig som jag är...eller låta bli...

Det här ska nog bli min ledstjärna 2014!!! Var inte rädd för att misslyckas!! Att inte försöka är det du ska vara rädd för!!

Men å andra sidan är det inte lätt att vara människa så vad finns det att vara rädd för??
2014 ska jag ju gå min egen väg, älska mina medmänniskor, älska mig själv, drömma stort, leva i nuet, våga förändras, våga stå upp för orättvisor i vilken form de än visar sig, sluta vara rädd för vad alla andra ska tycka, behandla andra som jag själv vill bli behandlad...

Jag ska tänka mig för, tänka på vad det jag gör, säger, skriver får för konsekvenser, för ibland kan ett lite ord bli alldeles för stort...
Hoppas ni står ut med min pingponghjärna idag...det är verkligen inte lätt o hänga med i mina tankegångar ibland...inte ens för mig....
Jag ska försöka se skönheten i de små tingen, njuta av vardagen men fortsätta drömma!!

Vakuum kanske inte är så tokigt ändå!! Om jag fattat saken rätt så är det vakuum i en gammaldags glödlampa och den lyser ju i mörkret eller hur!! Jag hoppas kunna få inspirera och lysa upp!!
Kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards