Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Carry Jiewertz - 26 januari 2014 16:41


En liten berättelse om mig


Jag har alltid känt mig stressad över tiden . Möjligheten att bli vad man vill , eller göra allt det man vill finns inte. Vi är begränsade . Det faktumet gör mig deprimerad , stundtals. Kanske de höga krav jag alltid har som utlöste sjukdomen , migränen.
Sista åren har jag varit riktigt dålig .
Det hände många svåra saker på kort tid . Min bror dog . Som jag visserligen inte växt upp med . Förr lämnades ofta handikappade barn bort . Han var autistisk och förståndshandikappad och som inte det räckte var hans hjärta dåligt.
Det var då migränen slog över.
Huvudvärken fanns alltid där. Den blev kronisk. Jag bar en krona med med små djävlar i som ofta satt och hacka i ögonen och huvudet. Frågan var hur ont jag hade. Som sämst var jag sängliggande och kräktes . Ibland gav det sig inte . Utan accelererade och jag fick hjälp med både sprutor och starka mediciner.
Bara dom allra närmsta förstod nog . Lite . Bara lite hur det är . Perioder ville jag dö .
För mitt liv gjorde jag inte orkade med människor mer än korta stunder. Svårt att koncentrera sig . Ingen tycker till slut om någon som upplevs asocial . Ingen frågar längre eftersom man oftast bokar av . Vilket skit haha. Vilket öde. Men min värld . Men bättre än cancer tänkte jag ofta.
Ja detta finns så mycket mer att prata om . Jag är expert på huvudvärk och vet säkert mer än somliga läkare . Jag mötte en läkare i september 2013 då jag blev tvungen till akutbesök igen med ambulans ner till USÖ och träffade en neurolog . Han sa jag kan hjälpa dig. Jag tänkte ,visst ( liar ) . Hur ? Jo , jag har en medicin sa han . Jag hatar mediciner sa jag . Jag testat så mycket alternativa saker från akupunktur , massage , avslappning ,olika mediciner..mm. Jag hade kommit så långt i min tanke att slutar inte detta djävulska så vill jag inte leva mer. Så jag började med medicinen. Nu har har jag bara tendenser till migrän som jag kallar det , kanske 3 ggr per mån . Men det ger sig efter ett par timmar .
Jag lever .
Jag lever .
Tjohoo.
Jag satt och halvsov förr , för liggläge gjorde huvudvärken värre.

Men nu ligger jag med kuddar och allt och gosar med ! Det känns som mitt liv börjat på nytt igen. Jag kan och orkar så mycket . Livet kan förändras . Det är därför jag vill ta vara på min tid . Vill hinna med och vill njuta . Jag har planer och börjar planera mer . Jag är tacksam för mycket .

När det är som mörkast så kan det vända. Mot alla odds.

Med kärlek / Rose

Ovido - Quiz & Flashcards