Alla inlägg den 20 mars 2014

Av Carry Jiewertz - 20 mars 2014 20:59

Att ropa i öknen har sitt pris!! Johannes Döparen, jag undrar om han fortsatt ropa ut sanningen om han vetat vad som väntat?
Priset han fick betala var sitt huvud på ett fat!!
Så drastiskt kanske det inte blir för oss i vår tid i den här delen av världen i alla fall!!
Hade vi levat i den delen av världen som fortfarande styrs av religiösa män (ja det är oftast män som styr där) med värderingar som fortfarande hör hemma på medeltiden så hade jag nog varit orolig för egen del....men som tur är styrs jag inte av inskränkta religiösa män!!! Jag styrs inte av någon faktiskt!!
Men jag funderar lite över folk....vad de styrs av....
Pengar??? Makt???? Kärlek???? Prestige??? Hat??? Vad!!!!!! Vad!!!!
Det senaste året har jag åkt några rejäla käftsmällar - men jag står upp HA HA!!!! Sorry för er som hoppats på att jag vid det här laget skulle ligga o kräla i diket!!! Jag står upp och jag mår bra!! Men jag lider med de som fortfarande är fångna, fångna av religion, fångna av förtryck, fångna av förväntningar, fångna....och framför allt blir jag ledsen när jag ser att det finns människor som frivilligt tillåter att någon förtrycker!!
Men allvar nu!! Jag blir ledsen när jag ser hur många som tillåter sig att gå in under ett ok, tillåter någon/något att kontrollera/styra ens liv!!!
Jag har vare sig läst boken eller sett filmen men: MIG ÄGER INGEN!!! Så är det!!! Vem äger dig??

Jag tänker fortsättningsvis bara omge mig med människor som lever som de lär!!! Är så trött på hycklare, på människor som säger en sak men lever tvärtom...
Jag tror sanningen segrar till slut!! Och jag tänker fortsätta vara obekväm o säga sanningar även när det tar emot!!

Så är det!! Men sen är det ju så att vi faktiskt har olika sanningar, finns det verkligen EN absolut sanning? Jag tror att det finns flera och att det viktigaste är att vi följer vårt hjärta!! Det är när du säger en sak men lever ut en annan som jag inte riktigt får ihop det....bättre då att du inte håller en hög profil!! Var sann mot ditt innersta! Jag tänker aldrig döma även om jag inte delar din åsikt, din tro men jag önskar att du står för det du säger, att du lever som du lär!!
Kärlek, kärlek kärlek är fortfarande det som gäller!! Alltid!! Var sann mot dig själv!! Var sann mot dina ideal!! Var den du är, kompromissa inte!!
Love & Respect!!

Ovido - Quiz & Flashcards