Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Håll andan

Av Carry Jiewertz - 13 maj 2014 20:09

...för nu är hon på G igen!!!
Jag riktigt hör hur några tänker att Gunno borde kunna kontrollera sin fru lite bättre....
Boy! Have I got news for You!!! Gunno vill inte kontrollera sin fru, han vill att hans fru ska leva i full frihet!!! Precis som det är tänkt!!
För drygt ett halvårs gjorde jag en tatuering för att påminna mig om att det är tänkt att jagska leva i frihet! Först hade jag tänkt göra den på min nacke men så tänkte jag att där kan ju inte JAG se den!!! Så jag lät tatuera in budskapet på min handled.

FREEDOM!!! Bokstaven M är tänkt att symbolisera hur fåglarna är fria i flykten, de lyfter mot himlen!!! Precis så vill jag ha det!!! Jag är FRI!!! FRI att tänka, FRI att leva, FRI att vara precis som jag vill!!! Men med frihet kommer ansvar!!!
Jag kan inte agera hur som helst utan ansvar!! Frihet utan ansvar är dårskap!!! Ansvar utan frihet då...fängelse!!!
Och i fängelse vill ju inte jag vara iaf!!
Men så många människor som tycks befinna sig i fängelse, ett mentalt fängelse, ett tillstånd där man inte kan eller törs tänka fritt!!
Det finns ju ett ordspråk eller devis som säger: Att tänka fritt är stort men att tänka rätt är större!
Jag skulle verkligen vilja vända på det! För VEM kan bedöma vad som är att tänka RÄTT??! Jag vet inte! Och tyvärr har jag i mitt liv mött alldeles för många som BORDE uppmuntra till att tänka fritt men som, gripna av maktens berusning, vill kontrollera människor o få dem att tänka - i deras ögon - rätt!! Vad är det då som får så många att ta till härskarmetoder för att kunna ha kontroll?
En övertro på sig själva? Ja troligen!! Mer då?
Maktfullkomlighet...säkert..... Högmod? Ja definitivt! Men högmod går ju före fall! Om det ändå vore så enkelt!!! Så mycket elände vi skulle slippa då genom att människor föll pladask till marken!!
Så mycket enklare livet vore om våra personligheter syntes på ytan...

Men under utan döljer sig så mycket, inte bara elände utan även mängder med positiva saker som vi inte alltid törs visa upp. Vi är rädda för vad människor ska tycka o tänka...men vad har vi att förlora på det? På att visa oss såna som vi verkligen är? Under ytan?
Vem är du, vem är jag under ytan?? Om man skrapar lite på fernissan....om man kommer under skinnet?
Jag hoppas att du ska upptäcka att jag är precis den jag utger mig för att vara, lite galen, lite udda, ärlig, rak, kärleksfull, omtänksam, skarp, varm...en vän som finns i vått o torrt! I med- och motgång! Som inte backar för att det stormar!! FINNS! DÄR!! ALLTID!!
För några av mina vänner är det extra viktigt just nu!!!
Jag blir inte manipulerad, jag förs inte bakom ljuset eller lockas av fina erbjudanden om jag "bara" gör si eller så...

Texten är från en låt av Uno Svenningsson
Jag vill inte titta tillbaka och skämmas över mig själv för att jag inte fanns där, för att jag var för rädd för att stå upp mot de som trycker ner och sparkar den svage...
Jag vill kunna se mig själv i spegeln o vara nöjd med bilden jag ser, inte ytan utan verkligheten under ytan!!!
Avslutar med Biskop Thomas ord: FRIHET ÄR DET BÄSTA TING SOM SÖKAS KAN ALL VÄRLDEN KRING!

Utan frihet är vi ingenting!! Tänk på det om du lockas till att ge upp din frihet för någon annans åsikt!! Var den du är!! Var fri!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards