Direktlänk till inlägg 18 maj 2014

Helt utan Gunnofilter

Av Carry Jiewertz - 18 maj 2014 21:46

Japp!! I Kväll blir det en blogg helt utan mitt vanliga filter...
Jag har funderat lite....SURPRISE ?
Varför dyker det upp en massa utmaningar på Facebook om att skriva positiva saker??
Är det verkligen så att vi behöver bli utmanade för att kunna skriva nåt positivt? Hmmm jag hoppas att det inte är så!!
Varför tycker jag inte att det är bra att uppmana till att skriva positiva saker??
Jo!!! För att!!
Jag ser mig som en rätt positiv person med starka åsikter men som sagt med en positiv grundinställning till livet och jag behöver inte utmanas till att berätta vad som är bra i mitt liv!!
Men om du nu ändå vill veta så:

* Jag är gift med en o samma man sedan 1981 och JA jag älskar honom helhjärtat fortfarande!!! Ibland bråkar vi så det ryker men eftersom vi älskar varandra så löser vi det!! Att hoppa i och ur relationer känns inte som ett alternativ för mig iaf!! Sen säger jag inte att det är fel, och jag säger inte att den som har det så är förtappad...ibland har man otur...men kanske inte fem gånger...ibland måste man inse att en varaktig kärleksfull relation kräver ARBETE!!! Det kostar på!!! Det är inte bara en dans på rosor - det finns taggar oxå!!! Men som nån sa: Where there is a will there is a way!!! Så är det!!

* Jag bor i mitt drömhus!
Mitt drömhus har stora behov o ibland blir jag alldeles fnoskig av att räkna fönster....och alla behöver renoveras och ingen av oss har orken...men vi bor ändå i vårt drömhus!! I vårt hus bodde min farfar Ottos bror Carl Jiewertz som var pastor i Missionsförbundet och här föddes hans son, min pappa Bengts kusin, Curt Jiewertz. Curt var min idol som barn, han födde upp hundar och om det var nåt jag ville ha så var det en hund....

* Jag har uppfyllt min dröm om att ha djur!!! Många djur!!! Närmare bestämt hundar!!! Jag är dessutom uppfödare av dvärgschnauzer sedan drygt fem år tillbaka!! Under kennelnamnet Toute Vitesse som betyder FULL FART!! Och det kännetecknar väl mig....full fart och ofta fort o fel..men när jag har fel är jag snabb med att säga att jag hade just det o be om ursäkt o gå vidare!!

* Jag har många goda goda VERKLIGEN goda vänner!!! Som jag VET står med mig i vått o torrt, i medgång och i motgång - DET är viktigt!!! Jag kan ringa nån av mina vänner o fråga om hjälp, jag kan ringa o säga kan vi ta en fika...kan vi ses....och jag vet att jag är accepterad för den jag är!!

Bilden här sammanfattar väl lite mig....ärlighet varar längst typ!!!
Men hur är det när man märker att lögn o bedrägerier tar mark?? Lönar det sig då att vara ärlig och rak??
JA!!! Jag tror ju det!!!
I grunden så är jag en rätt konflikträdd liten människa, men!!! MEN!!! Jag kan inte stå tyst o se på när när lögnaktiga manipulativa människor slår sig fram på bekostnad av människor som är vänliga, kärleksfulla och ärliga!!! Då blir jag ett rytande lejon!!
Jaha tänker du nu...VAD har det att göra med att skriva positiva saker???
JO!! Ser du!!! Att vara positiv handlar om att bestämma sig för att all annan skit inte ska få trycka ner, inte få mig till att sänka mig till den nivån!!! STAY POSITIVE!!

Om jag vaknar på morgonen o direkt fyller mina tankar med "skit" så är det klart att det påverkar mig!!! Nu säger jag inte att man alltid KAN välja glädje!!! Det kan man inte!!! Men jag kan faktiskt välja vad jag gör av allt som finns omkring mig!!!
Blir jag bitter?? Blir jag hård? Blir jag ovillig att förlåta?
ELLER!!!
Ser jag möjligheter? Söker jag lösningar? Konfronterar jag den där personen som flackar med blicken när han/hon får syn på mig och frågar varför??? Försöker jag se och tror andra människor om gott??

Jag hoppas på att jag gör som i de sista exemplen!! Dvs behåller en positiv attityd!! Lättare sagt än gjort?? JA!!! Men ändå!!! Ändå är det den bästa vägen!!
Jag tror på att behandla andra som du själv vill bli behandlad!! Den gyllene regeln är en grundförutsättning för att kunna leva i FRED!!!
I mitt liv just nu har jag varit tvungen att möta människor som jag haft "agg" mot, människor som jag tyckt gjort FEL....men med vilken rätt är det jag som ska döma?? Är det JAG som avgör andras ve o väl? NEJ!! Som tur är!!!
Kan ni tänka er hur galet DET skulle kunna bli??
Så jag avslutar denna vecka med att sammanfatta: JAG ÄR SÅ INNERLIGT GLAD OCH TACKSAM ÖVER ATT JAG HAR VÄNNER!!! SANNA VÄNNER! Som säger sanningen till mig, som hjäper mig styra rätt!! TACK!! Tack till er och ni vet vilka ni är!!!
Kram och kärlek till er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards