Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

Överlevare

Av Carry Jiewertz - 24 maj 2014 16:53

Ibland känner jag att jag kan identifiera mig med de som överlevde Förintelsen! Och NEJ jag vill inte alls påstå att mina motgångar o smärtor går att jämföra med de som genomlevde och överlevde Andra Världskrigets fasor!!
Men kan man ens jämföra?? Nä jag tror inte man vare sig kan eller ska!!
Lidande och smärta är lidande och smärta även om konsekvenserna är olika!!!

Så här har jag känt mig under många år nu!!! Oavsett hur vackert det kan se ut, så är fångenskap ändå alltid fångenskap!!
Förra året var ett rent helvete!!! På riktigt!!! Just nu vet jag inte ens hur vi överlevde, hur vi både överlevde o lyckades behålla livskvaliteten och kärleken!!
Vi gick igenom saker som borde knockat oss helt men ändå står vi upp!
Allt precis allt vi drömt om raserades!! Inte pga av våra beslut utan pga att andra beslutade åt oss!!! Men oavsett om vi tycker att vi är offer, om vi tycker att vi inte kan påverka, kan välja, kan ta ställning så har vi ändå alltid ett val!!
Jag väljer att INTE se på mig själv som ett offer!! Jag väljer att se mig själv som en som står upp, en som vågar, en som vill förändra, en som inte låter sig nedslås! Jag överlever!!! Och jag är stark!!
I veckan har jag äntligen fattat ett livsavgörande beslut, egentligen fattade jag beslutet för länge sedan men ni vet hur det är...ibland tar det tid att genomföra! Men nu är det dags!
Dags att en gång för alla att göra upp, göra slut, med ondskan även om den klär sig i en vacker skepnad, med maktfullkomligheten, maktmissbrukarna, med de som vill tvinga in dig i en fålla!!
Nog!!! Det är nog nu!!!
Jag gör som William Wallace i Braveheart när han ropar ut: Freedom!!! Frihet!!! Jag vägrar böja mig för de som vill trycka ner sin "sanning" i människors halsar, som till varje pris ska stå som segerherrar, som slår ner folket som sätter sig upp mot överheten i vilken form den än kommer, religion, pengar, politik....och så vidare....
Återigen Biskop Tomas: Frihet är det bästa ting som sökas kan all världen kring!
Hur kan vi människor - som är skapade fria - frivilligt underkasta oss tvång??

Ser så många runt omkring mig just nu gå under pga av tvång!! Pga fångenskap, vingklippta av människor som borde lyfta mot himlen men de kan inte för att människor har klippt deras vingar, satt fotbojor på dem...och jag kan inte för mitt liv begripa hur de som vingklipper eller tvingar in människor i sitt nät kan leva med sig själva!!
Min uppfattning är att Gud är God men människor gör Honom Ond!!
När människor söker en plattform så tar de till de medel de kan och är man inte vaksam är det lätt hänt att man vaknar upp en morgon o inser att man inte kan flyga längre!!

Vi SKA flyga!! FRITT!! Alltid!! Tro inget annat!!! Låt ingen lura dig!!

 
 
Ingen bild

Mejon

25 maj 2014 23:45

Sanningen gör oss fria !

Carry Jiewertz

27 maj 2014 19:04

Japp!!! Alltid!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards