Alla inlägg den 4 juni 2014

Av Carry Jiewertz - 4 juni 2014 18:49

Tänk att man måste gå igenom vissa saker om och om igen innan man inser att det inte är nån idé att ens försöka utan nu är det dags att släppa taget....

Idag har varit en sån dag....gråten ligger överst hela tiden...trots det lyckades jag få till ett kanonbra träningspass med min Lykke idag - tänk om jag inte hade mina små skäggtroll som bara ger o ger kärlek utan att KRÄVA nåt i gengäld!!

Har ju skrivit om vad som hände i vårt liv under förra året, hur vi blev svikna o trampade på IGEN av den som "borde" stå oss nära, den som vi bara givit kärlek, kärlek och åter kärlek till!
Ibland hoppas jag att Karma slår till!! Och att människor får det de förtjänar!!! Lagen om sådd och skörd borde träda in nu!!! Please!!!
Men lugn bara lugn jag vet att det sker till slut, för sådd o skörd är inte bara en jordisk princip utan även en "andlig", vilket innebär att JAG behöver inte göra nåt för till slut kommer livet ifatt de som trampar på andra människor helt hänsynslöst!!

Men ibland räcker inte ens vissheten till om att det är så när livet känns nattsvart och utom kontroll.
Att människor kan se sig helt och hållet som offer, helt utan eget ansvar är för mig en av de största gåtorna!
Jag anser att man ALLTID har ett val!!
När vi återigen fick kontakt med den, eller snarare de, som vi sörjt o saknat under sommaren och hösten så var det med bävan, för nånstans inom mig så visste jag att vi skulle bli svikna och lämnade IGEN!! Detta trots att vi gjort allt, och då menar jag ALLT för dem, men den här vändan var vi också skarpa och tydliga i att förtroendet var förbrukat och att det skulle ta tid att bygga upp det igen! Men vi var villiga att bygga!

Men istället för att sakta börja bygga en kärleksfull relation så höggs vi till marken, inte oväntat, för jag är en person som har en känslighet, en intuition, som nånstans visste vad som skulle komma så jag backade lite...höll mig lite på avstånd...kan det vara DET som var den utlösande faktorn?? Ja kanske! Men det förändrar ingenting ändå! Jag vet att den här personen styrs o kontrolleras av sina rädslor, rädsla för att bli sviken, men en sak kan jag säga: VI SVIKER INTE! Vi är tydliga med vad vi tycker, vi är tydliga med att vi anser att man har ansvar för sina egna val och att man ska ta ansvar för sina handlingar! Men vi är också tydliga med att vi ÄLSKAR!!
Om jag har en relation i mitt liv som känns "knölig" som känns "obekväm" så kan jag välja att ignorera eller konfrontera! Jag kommer alltid att KONFRONTERA!!! Jag kommer alltid att vara tydlig med vad jag tycker illa om men samtidigt var tydlig med att visa o leva ut min kärlek!!
Det är det som nu gör ont, som orsakar smärtan i mitt, i mitt o mannens liv....för återigen lämnas vi....men återigen så står vi starka tillsammans och kärleken blomstrar i våra liv!! Vi tänker INTE ta på oss offerkoftan, tänker INTE krossas, tänker INTE gå under....
Varför inte? Jo för vi vet att vi bara handlat i kärlek!! När vi gjorde en orosanmälan till socialtjänsten så var det för att se till att de vi älskar o värnar om skulle få hjälp, få hjälp att ta sig ut ur den destruktiva omgivning de befann sig, omgivningen som var hårt kontrollerad av religiösa inskränkta människor, där ingen nåd finns, ingen frihet finns, inget liv finns...
Jaha så fick jag då ett meddelande, för inte vågade man meddela det direkt utan genom ett mess, att hon nu valde bort oss...IGEN...
Jaa....och vet ni...så får det väl bli, för den här gången stänger jag dörren o låser den med sjutillhållarlås, inte för att vi hatar utan för att nu orkar vi inte bli trampade på fler gånger!! Nånstans måste vi ändå värna om oss själva!! Sluta ta skit! För tro inte att vi inte fått skit!!
Vi har tagit så mycket skit genom åren så ni anar inte, men nu är det nog!! Det räcker! Det är nog nu!

Ja det gör ont!!! Att krama en kaktus gör ont!! Även om jag själv nånstans samtidig kom fram till att det här går nog inte så gör det ändå ont!!!
Slutar det nånsin göra ont? Jag vet inte! Fråga mig om ett år...om tre år....om tio år....vem vet....
En sak vet jag och det är att jag tänker ändå fortsätta våga riskera mitt hjärta, våga tro på människan, men jag kommer kanske att vara lite mer kritisk utan att för den sakens skull bli hård....
Kärlek är det som världen behöver!!!! Massor av KÄRLEK!!!

Jag väljer bort bitterheten!!! Men smärtan finns där ändå.....

Skapa flashcards