Direktlänk till inlägg 5 juni 2014

Happy...

Av Carry Jiewertz - 5 juni 2014 17:52

Kan man vara det alltid? Trots omständigheter??
Jag tror man kan ha en "Happy" attityd som bär när livett inte är så vidare värst Happy!! Därmed inte sagt att glädje är nåt man väljer eller väljer bort!
Många av er tycker nog att jag bara bloggar när jag är arg eller upprörd...och visst är det så att jag tänder till när jag ser orättvisor, när människor jag älskar blir trampade på eller när jag själv blir trampad på...men!!! Nu bloggar jag bara för att dela att JA!! Jag är faktiskt HAPPY trots omständigheterna!!!
Jag har valt låten Happy med Pharrell Williams som ringsignal för att jag vill påminna mig om att jag KAN vara HAPPY!!
http://youtu.be/y6Sxv-sUYtM

Visst är det skönt när man har stunder då man bara kan släppa alla skit och tillåta sig att vara LYCKLIG!!!
Jag vet ju att jag är lyckligt lottad som har en kärleksfull man sedan typ hundra år...jag har familj som älskar oavsett vad jag presterar, jag har vänner som liksom bara finns där, en del kommer och går men så är livet o det gör mig egentligen inte ledsen för de relationer jag värdesätter mest är de som inte går när det krisar! Så de som går kan jag ju vara utan faktiskt!!

Jag tror minsann att jag ska försöka leva lite mer utifrån bilden här ovanför!
Så:
Jag väljer att umgås med vänner som är kärleksfulla
Jag väljer bort relationer som ger ångest och smärta...nej nej nu menar jag inte att man alltid ska såga folk när man blir irriterad på dem, för sanna vänner kommer alltid att finnas där oavsett hur det stormar! Men de andra som är mer "flyktiga" ytliga bekantskaper de kan jag faktiskt vara utan!
Jag bestämmer mig för att "mata" mig med sånt som lyfter istället för sånt som trycker ner!
Jag tänker försöka fokusera på det positiva istället för det negativa!
Jag tänket också försöka bli mer av en realist...våga se saker, människor så som de är utan att försöka hitta förklaringar till eller bortförklara deras beteende....var o en får ta ansvar för sina handlingar!!

Tog just en liten paus för o läsa en av mina vänners blogg http://kaspelix.bloggplatsen.se där Maria idag skriver utifrån sitt hjärta o sina känslor och hon gör det så bra!!!

Reagerar på det där med att människor utför våldshandlingar i guds namn....hmm i MIN värld står Gud för kärlek inte hat och våld!! Hur kan det då vara så att så mycket våldsbrott sker just i guds namn? Jo för att det inte sker i GUDS namn...när vi människor plockar ner Gud o gör honom till en marionett så blir det så fel, så mycket hat...oavsett om vi väljer att kalla guden Gud, Allah, Jehova, Shiva, Vishnu, Oden....ja du fattar....vi människor är alldeles för bra på att förvandla något gott till något ont, för om jag bara säger: gud har sagt!! Så måste ju alla böja sig...eller??? Nja....nä....har alldeles för många dåliga erfarenheter av onda människor som utnyttjar sin tro för att trycka ner o kontroller, manipulera för att jag ska acceptera ett påstående bara därför....

Oj oj nu halkade jag ju av spåret Happy!!

Men vet du!!! Jag blir genuint GLAD, LYCKLIG, TILLFREDS osv när jag möter människor som står upp trots förtryck, trots religion, trots härskartekniker...såna människor får mig att vilja fortsätta!! Får mig att vilja sprida glädje...inte hat...kärlek...inte hat....lycka....inte hat...omtänksamhet...inte hat....
Så! Kan vi vara överens om att KÄRLEK är så mycket bättre än HAT!! Ja! Just det är ju inte så svårt....det svåra kommer sen när vi mötet hatiska människor som säger sig tjäna kärleken....
Var vaksam! Ta ingen skit! Stå på dig! Var eftertänksam! Acceptera inte förtryck, härskartekniker mm utan säg ifrån!! Man blir mer HAPPY då!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards