Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

Kommer jag någonsin att lära mig....

Av Carry Jiewertz - 7 juni 2014 20:07

...att lära mig att inte vara så godtrogen...
...att lära mig att inte blint tro på människor som säger sig stå mig nära....
...att inte hålla fram mitt hjärta så det blir krossat...igen....och igen....och igen...
...att våga ifrågasätta människor när hela mitt jag ropar: JAG ÄLSKAR!!!
...att lita på min magkänsla...oavsett vad den säger...
...att orka säga nej!!
...att orka vara den jag är....

Har haft intensiv mailkontakt under gårdagen med den person som alltid kommer in under huden, den person som alltid sviker, med den person som alltid lyckas trampa på mitt hjärta...
Vad är det som gör att vi har den sortens människor i våra liv....eller är det bara jag som är dum...som alltid tror på att kärleken segrar, oavsett omständigheter...
Vet du!!! Nu orkar jag inte ta mer skit!!! Jag får helt enkelt bestämma mig för att göra som Dennis: pissa på det o gå vidare!!
Om du inte vet det så är Dennis en av mina hundar, den enda av manligt kön och han är fenomenal på att "pissa på det och gå vidare"
Så!! Kanske har vi nåt att lära av hanhundarna och deras instinkter!!! Om man inte gillar det/de man möter så pissar man på det och går vidare!!
Nu menar jag ju inte att du ska omkring o skvätta högt o lågt...men det kanske ändå är så att vi skulle må bättre om vi kunde vara lite mer som hundarna....du behöver aldrig aldrig tvivla på om en hund gillar dig eller inte!! Det vet du!! För djuren kan inte förställa sig!! De kan bara vara såna som de är!! Ärliga!!! Om en hund inte gillar nåt så VET du det, precis som du VET när de gillar!!!
Vi tvåbeningar borde lära oss av dem!!

Mmm när jag har fått nog så har jag fått nog!!

Så nu har jag bestämt mig för att LE!! För att vara lycklig!! För att må bra!. Jaja jag vet att det finns människor som missunnar mig Glädje, Lycka, Tillfredsställelse...men jag tänker ändå va GLAD, LYCKLIG OCH TILLFREDSSTÄLLD!!!
För jag VET att jag inte gjort nåt fel!!! Jag har bara ÄLSKAT!!! Blivit trampad på...blivit tilltufsad, illa tilltygad...bara för att jag ÄLSKAT!! Och JO!! Jag tänker fortsätta ÄLSKA!!! Men jag kommer att vara mera vaksam över mitt hjärta och inte släppa in rävar, förgörare, tjuvar...osv...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards