Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Orätt o lögn....

Av Carry Jiewertz - 14 juni 2014 21:45

Jösses vad jag är trött på lögn just nu!!
Trött på manipulation, trött på människor som manipulerar o även trött på att bli manipulerad...
Nej nej!! Jag blir inte så lätt manipulerad!! Men visst faller man ibland!!
Läste nyss en artikel i en dagstidning (inte en sån där med en massa skvaller utan en regelrätt dagstidning) om en dansk "profet" som kom till Sverige med ett budskap...ge mig pengar!!!! Gud säger ge mig pengar!!! Och det finns tydligen människor som tror o lyder....och jag blir...upprörd...chockad...arg...och frbnnd...över att det fortfarande finns folk som går på den sortens manipulation!!
Och vet du!!! Det svåraste som finns är när man - som jag - ifrågasätter människor som bestämt hävdar att Gud har sagt!!! Hur!!?? Hur...ska jag...lilla människan...våga ifrågasätta...jo men ser du!!! Jag ifrågasätter inte Gud!!! Jag ifrågasätter människor o deras motiv!!
Så mycket enklare!!! Och mindre tabubelagt!!! Ändå finns det folk som bestämt säger: vad roligt det vore om den här personen kom hit så vi fick lyssna till honom/henne....
Gahhhhh snälla!!! Hur svårt kan det vara att våga vara kritisk???
Väldigt!!! Väldigt svårt!!! För ser du!! Det är inte OK att vara kritisk i de här sammanhangen!! Jaha...men när jag annars läser dagstidningen...om politik, om elände, om krig om diverse olika otäcka händelser....när jag läser om människor som blir utsatta för övergrepp, manipulation, hat mm utan att religionen är inblandad...eller kanske snarare att MIN religion inte är inblandad...DÅ!! Precis DÅ är det visst OK att vara KRITISK!! Öh????

Släpp loss sanningen!!!! Sanningen sätter oss alltid fria!!! Oavsett!!! För sanning är sanning utan att vara beroende av människor!! Utan att manipuleras o föras bakom ljuset!!!
Men...säger någon, det finns alltid två sidor av myntet...man kanske får ta det onda med det goda...hmm...näää...om jag måste tillåta ondskan för att få del av det goda, det positiva...då kan det ju kvitta!!! Ja!!! Då kan det kvitta!!
Alldeles för många människor oroar sig dessutom för vad det innebär, vad det skulle få för konsekvenser om jag står upp för sanningen!!!

Sluta oroa dig!!! Sanningen gör dig fri!!! Var inte rädd för sanningen!
Har du människor i din närhet som:
Ljuger...omså "bara" för att framstå i bättre dager
Manipulerar för att även då framstå i bättre dager
Döljer sanningen för dig, för att framstå i bättre dager
Undviker dig när du säger sanningar...för då kanske du ser dem som de är
Ja du fattar!!!
Lögn blir aldrig sanning även om man slår in den i en vacker förpackning!!!
Lögn är lögn!!!
Och jag hatar lögn!!! I alla former!!!

Kan man ljuga av kärlek!!?? Kan lögn vara kärleksfullt?? Nej!!! Nej nej nej!!! Lögn är lögn och kan aldrig leda till kärlek!!
Så!!
Stå upp för sanningen!!! Oavsett om den är politiskt eller religiöst korrekt!

 
 
Ingen bild

I

14 juni 2014 22:22

För säkerhets skull delade han även ut autogiroblanketter, ifall folk inte hade fått med sig tillräckligt med pengar...

För min del så tror jag ju inte Jesus tog betalt...

Carry Jiewertz

14 juni 2014 23:18

Nej vet du det tror inte jag heller Jesus gjorde!!! Så skäms på sig till de som utnyttjar folk som har en tro...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards