Direktlänk till inlägg 15 juni 2014

Ge upp eller inse att nu är det nog?

Av Carry Jiewertz - 15 juni 2014 19:32

Ja vet ni livet...det där som händer medan vi är upptagna av annat..det går inte i repris!! Tack och lov!!!
Eller har du ett liv som i allt är perfekt o alldeles underbart??
Ja om jag skulle tro alla statusar på Facebook och budskapet i en del bloggar jag kikar in på lite då o då så är det nog så...alla ni ANDRA har perfekta liv!!!

Vad gör jag för fel då??? För mitt liv är ju inte perfekt!! Inte ens i närheten...och där stannar jag en stund....

Perfekt liv!!!
Finns det verkligen någon som tror att det ens existerar??

Ja tror du det så ber jag att få beklaga!!! Va???? Vad menar jag??? Jo för om du anser att du har ett perfekt liv så är du antingen:

En lögnare
En psykopat
En mytoman
En utan någon som helst verklighetsförankring
Väldigt naiv o blåögd
Totalt blåst....bombad....ja du vet...

Jag tror inte att DET PERFEKTA LIVET ENS EXISTERAR!!!
Och NEJ jag är inte negativ eller deprimerad....jag är realist!!

En realist vet hur livet är OCH väljer att leva det!! Trots att det går både upp och ner!!

Livet KAN va en dans på rosor!! Det är underbart, ljuvligt o fantastiskt men även taggigt o eländigt!!
Jag beskar min rosbuske för ett tag sen o jag kan med säkerhet säga att taggarna var de som märktes mest!! Visst var rosenknopparna underbara...men taggarna!!! De tog över!!! Ändå älskar jag min rosbuske!!! Och vårdar den...lite slarvigt men ändå....

Livet går ju upp och ned, ibland upplever vi att det är väldigt mycket ned...men så...när vi kommit en bit till...fått perspektiv...då DÅ ser vi att livet faktiskt var BRA!!! TROTS ALLT!!

Jag är inte en person som ger upp i första taget!!! Jag håller fast! Jag kämpar! Jag stångar mig blodig!!! Jag kör på!! Men! Ibland måste man helt enkelt inse att NU ÄR DET NOG!!! NU är det dags att gå vidare!!
DET är inte lätt!!! Det är många många gånger så mycket enklare att kämpa på, att slåss mot väderkvarnar...ja du fattar...men allt som oftast kommer vi till en punkt där det inte går längre!!

Ger jag upp då??
Nej!!
Men jag går vidare!! Jag tar tag i mitt liv och GÅR VIDARE!!

Ibland beskriver jag hur livet är utifrån en hanhunds sätt att handskas med det! Vad gör hanhundarna när de möter motstånd...eller...hmm egentligen när som helst...
Jo...de PISSAR PÅ DET OCH GÅR VIDARE!!!
Respektlöst?? Ja...kanske kan det uppfattas så...men för egen del handlar det om att överleva!!!

Att inte låta sig bli trampad på om o om igen av samma sketna människor!! Att sig ställa sig upp medan det fortfarande är möjligt och säga: NU ÄR DET NOG!!! NU GÅR JAG VIDARE!!
Och nej...du som nu tror att det är ok att göra så vid minsta motstånd...tänk efter nu!!! Var lite smart!!! Det är inte det jag talar om!!!
Vissa saker måste man kämpa för...men allt har sin gräns!! Och jag är ju värd så mycket mer än den skit som en del kastar....jag har ett VÄRDE!!! Inte pga prestation!! Inte pga vad jag betytt tidigare utan bara för att!!! Bara för att jag faktiskt finns och andas och är till!! Jag ÄR värdefull oavsett....
Och när jag inser det så kan jag också få kraft att resa mig, att göra som fågel Fenix, resa mig ur askan och flyga igen!!!
Och alltid retar det någon!! Hi hi

Jag önskar att jag kunde förmedla något av den styrka jag funnit i den sanningen, sanningen att jag är värdefull oavsett!! Jag önskar jag kunde förmedla det till dig som just nu kämpar, som är nedslagen, som tycker att livet är piss pga hur andra behandlat dig!!
Jag önskar att du orkade ställa dig upp och att du vågade ropa ut: JAG ÄR JAG!!! OCH JAG DUGER!!!!
Nog är nog!!! Ta inte mer skit!!! Stå upp! Var den du är tänkt att vara!!! Var dig själv!!!

Och glöm inte att det fortfarande finns människor som älskar...just DIG!!

 
 
Ingen bild

ulla mio

15 juni 2015 10:20

Fina du!

Carry Jiewertz

23 juni 2015 20:32

Tack!!! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards