Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

Kan man älska för mycket?

Av Carry Jiewertz - 19 juni 2014 22:34

Kan man?? Nånstans inom mig så säger min inre röst: man älskar!! PUNKT!! När man älskar så älskar man utan förbehåll!!
Man kastar sig ut...utan skyddsnät!!!

Men vad gör jag när min kärlek bara ger smärta?? Nej nej!! Tro nu inte att det är trassligt mellan mannen min o mig ?? Det är stabilt!! I sommar är det 35 år sen vi möttes o föll för varandra, och på den vägen är det och jag vill inte ha det på nåt annat sätt!! Livet har gått upp och ner, vi har varit på väg att gå isär men på nåt sätt så har vår kärlek till varandra ändå alltid varit starkare, kärleken har segrat!!

Trots svek från den som borde stått oss närmast, den som vi alltid givit kärlek kärlek kärlek...
Hur ska jag våga älska?? Hur ska jag våga öppna mig igen?? När jag om o om igen blivit trampad på, krossad, spottad på...
Är det värt det? Att älska??
JA!!!!
Kärlek måste ändå alltid segra!! Kärlek måste vara värt allt...kärlek...bara kärlek....

Det är väl just det som är kärnan!!! Ord...ord kan döda, ord kan bygga upp, ord kan såra, ord kan ge dig styrka...men ord är ändå bara ord!!!
Jag hör inte vad du säger...för det du gör överröstar din ord!!
"Action speaks louder than words" Så är det ju!!

Jag vill leva mitt liv på ett sånt sätt så att det märks när jag älskar, för när jag älskar så vill jag göra det reservationslöst, utan begränsningar...och då hamnar ju mitt hjärta där ute...oskyddat...hur ska jag kunna älska utan att mitt hjärta krossas av hänsynslösa, själviska människor, människor som inte är kapabla till äkta kärlek...jo...jag behöver ha just den insikten att när en människa säger om o om igen: jag älskar dig...jag älskar dig...men...om jag inte ser handlingar som står bakom orden...då bör jag vaka över mitt hjärta...vara vaksam...utan att tappa fokus på kärlek!!
Oj oj ord!!! Så många ord!! Var o en av oss måste nog hitta vår egen väg till att våga älska, att våga riskera vårt hjärta...jag för min del tänker fortsätta älska även fast det ibland gör ont, ibland krossas jag av kärleken eller snarare av bristen på kärlek...
Men en sak är säker!!! Den som trampat på mig varje gång kommer inte in i mitt liv igen!! Nu har jag fått nog i just den relationen...eller snarare brist på relation....
Nog om detta, nu är det över för min del!

Men älska ska jag göra - igen och igen och igen....
Och!!! Action speaks louder than words!!! Kom ihåg det!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards