Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Carry Jiewertz - 25 juni 2014 17:25

....eller resa sig, skaka av sig och gå vidare...
Ja det är frågan!!
Hur mycket kan en människa tåla?? Hur mycket lögner uttalade över sig ska en människa behöva tåla utan att svara...utan att ge igen...eller bara säga sanningen....
Hur mycket??
Gör som Dennis!!!
Pissa på det o går vidare!!!
Måste säga att jag gillar just det med hanhundarna!! Passar det inte så pissar jag på det o går lugnt vidare....vissa strider är helt enkelt inte värda att ta!!
Sanningen kommer i slutändan ändå alltid fram!!
Och om det är något jag är bombsäker på så är det att just SANNINGEN kommer att befria många men även sänka många och för det är jag tacksam!! Och därför kan jag le...därför kan jag se framåt....därför kan jag luta mig tillbaka o lita på att: What goes around, comes around!!

Att säga sanningar är oftast väldigt impopulärt!! För SANNINGEN stämmer oftast inte överens med din, med min, bild av sanningen!!
Hur ska jag då veta vad som är som är sanning? Finns det EN sanning?
Kanske inte!!!
Men EN sak vet jag!! Människor som manipulerar, som utnyttjar andra, som kliver över lik för att föra fram SIN sanning!! De står inte för sanningen!!
Vet du!! Det är milsvid skillnad på människor som uttrycker sig så här: nu berättar jag MIN sida av sanningen! och de som uttrycker sig så här: NU ska JAG berätta SANNINGEN!!
Jag vet ju vem jag skulle tro på i det sammanhanget!!
De som bergfast säger sig ha SANNINGEN - den ULTIMATA sanningen - de personerna går bort för mig...för riktigt SÅ ENKELT ÄR DET INTE!!
Men SANNINGEN kommer alltid med KÄRLEK!!! SANNING UTAN KÄRLEK ÄR LÖGN!!

Ovido - Quiz & Flashcards