Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Carry Jiewertz - 26 juni 2014 22:20

Hur lever du ditt liv?? Kan du se dig själv i spegeln utan o blunda eller sänka blicken av skam...
Jag vill verkligen leva mitt liv på ett sånt sätt att jag kan möta min blick i spegeln!! Så att jag frimodigt kan möta DIN blick!! Utan att skämmas....utan att känna att jag måste vika undan med blicken....

I spegeln vill jag kunna se mitt sanna jag...utan att skämmas!!
HAHA jaha så nu möts vi igen....jag och jag!! MenVEM är jag? Tycker jag ens om mig? När ingen ser på...är jag samma människa då? Eller..... Visar jag ett ansikte utåt...men är egentligen någon annan...innerst inne...och om jag har en hög profil, en hög "bekännelse"...lever jag som jag lär???

I'm Starting With The Man In
The Mirror
I'm Asking Him To Change
His Ways
And No Message Could Have
Been Any Clearer
If You Wanna Make The World
A Better Place
(If You Wanna Make The
World A Better Place)
Take A Look At Yourself, And
Then Make A Change
(Take A Look At Yourself, And
Then Make A Change)
(Na Na Na, Na Na Na, Na Na,
Na Nah)

I've Been A Victim Of A Selfish
Kind Of Love
It's Time That I Realize

Vet ju inte vem som skrev texten till Michael Jacksons låt "Man in the Mirror" men oj oj vad sann den är!!

Vi behöver börja med att titta på oss själva...vem ser du i spegeln?? Vem är du när ingen annan än du ser...
Jag ställer frågan igen: lever jag som jag lär??
Lägg märke till att jag inte frågar om DU lever som DU lär...utan...lever JAG som JAG lär!!!
Skillnad!!! Stor skillnad!!
Det är alldeles för att sätta sig till doms, sätta sig "över" andra människor genom att ifrågasätta hur DE lever...när frågan egentligen är: HUR LEVER JAG??!! Är jag trovärdig? Ja...jag hoppas det!!!
Och jag hoppas att de som visar ett ansikte utåt men lever på ett helt annat sätt kommer att avslöjas!!!
Jag tror!! Och jag hoppas!!! Att sanningen - SANNINGEN - kommer att befria...kommer att avslöja ormen..de små rävarna som nästlar sig in...
I det naturliga så har vi lärt oss att vara vaksamma mot rovdjuren...har du höns så ser du till att ha koll på rävarna!! Annars går det illa!!
Men!!! Vi då!!! Hur ska vi kunna ha koll på rävarna...de listiga rävarna....som tar sig in...som stjäl o slaktar o förgör....hur ska jag veta vem som är en räv?? Hur???
Ja...jag vet inte hur det är med dig....men jag har en inre kompass, en känslighet, på gott o på ont, som visar mig...som pekar....osv...
Jobbigt?? Ja!! Men!!! Så bra!!! Och jag tror att vi alla är utrustade med det...men vi kanske inte övat oss....kanske inte ens vågat tänka att det finns...kanske tycker att andra tycker vi är knasiga....
Hallå!!! Vet du!! Jag skiter fullständigt i om nån eller några tycker jag är knasig...udda....för om jag fått den här känsligheten så får jag väl utnyttja den!!
Och nu gör jag det!!!
Rävarna!! Ormarna!! Kommer att avslöjas!! Jag kommer inte att kunna va "tyst" länge till!!!
Hmm tänker du då...Carry har väl inte varit tyst....nej...det har jag inte...men än så länge har jag inte pekat ut någon, inte hängt ut någon...för det har inte känts rätt...MEN!! Om lögnarna tänker fortsätta så får jag kanske byta strategi....
Helst inte!!! Men måste man så måste man!!
Men än är det inte läge!!! Än hoppas jag på att de som sprider lögn o förtal ska inse vart de är på väg....ja....hoppet är det sista som lämnar en har jag hört....
Jag hoppas!!!!
Jag vill hoppas!
Jag.....hoppas på att kunna hoppas....
Ja du förstår....att hoppas är inte lätt!!

TRO HOPP OCH KÄRLEK!!!

Ovido - Quiz & Flashcards