Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Carry Jiewertz - 4 juli 2014 17:37

Ja vad kan jag säga om den här sommaren då....lika eländig som förra kan den ju ändå inte bli...och NEJ jag refererar inte till vädret...
Om de var vädret jag ville min blogg skulle handla om så kunde jag lika gärna dra nåt gammalt över mig...väder...vad jag åt till lunch osv är enligt mig INTE särskilt intressant att läsa om i en blogg!! Sånt har jag Facebook till! He he he
Med min blogg vill jag få dig att tänka till, att reagera, att agera....du behöver absolut INTE hålla med mig!!! För vet du!!! Olikheter berikar!!
Jag gör en tolkning av Kurt Cobain: Alla bloggar är bra så länge som de har passion och innehåll!!

Visst är det så!!! Har du passion för det du ägnar dig åt så gör du skillnad, du påverkar, du betyder nåt....om jag däremot gör saker av tradition, gammal vana, slentrian...ja...vet du...då kvittar det ju!!
Först när du är den du är tänkt att vara, gör det du ska göra...först då!! Först DÅ kan du också räkna med att påverka, räkna med att göra skillnad!! Själv tycker jag att de mest intressanta människorna är de som vågar sticka ut, som vågar vara annorlunda, som vågar vara sig själva!!
Mainstream är - överraskande nog - inte riktigt min grej!!
Just nu sitter jag ute i min sköna paviljong, dricker ett glas vitt vin o ser fram mot en avkopplande kväll med god vän, jag har mina fyra hundar runt fötterna och allt de gör är att förmedla kärlek till mig...varför? Jo för att jag GER dem kärlek i form av motion, aktiviteter, mat och kel...lägg märke till att kelandet kom sist...av en tillfällighet? Nä!! För både motion, aktivitet (dvs de får använda hjärnan) och mat är viktigare för hundarna än att bli kelade med!! Sorry Dennis!! Men så är det!! Kanske behöver vi tänka till lite över våra egna prioriteringar!! Att kela med mannen min är ju mysigt...men utan allt det andra vi delar så skulle det ju vara värt...hmm...inte ingenting...men ändå mindre...

I slutänden hoppas jag att kärleken segrar!! Kärleken som är osjälvisk o inte ställer krav!! Den kärleken vill jag medverka till att sprida!
Jag kan inte tänka mig att leva i en kärlekslöst värld!! Kan du?? Jag tror inte det!!
Så nu, när hårda politiska vindar blåser över vårt land...ja då är det extra viktigt att vi visar på att det finns kärlek!! Villkorslös kärlek!! Du och jag får göra det VI kan för att bidra!!
Idag läste jag om en kvinna som överlevt Förintelsen...som överlevt Mengeles experimentlusta...som överlevt....som ÖVERLEVT!!!!
Det får aldrig hända igen!! Kan du ens tänka dig att få armbågen bortklippt utan bedövning för att nån vill studera vad som händer....vad som HÄNDER??? Gahhhh!!!
Låt inte nazisternas ideologi ta mark igen!!! Stå upp för kärlek och tolerans!!!
Låt inte människor trycka ner dig pga kön, läggning, ras, religion....mm
Låt ingen trampa på dig oavsett vilka rättfärdiga skäl de kan tänkas ha!!!

Tänk om det var lika enkelt att sprida kärlek som maskrosfrön i vinden!
Mer kärlek och omsorg är det vi behöver!!

Skapa flashcards