Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Carry Jiewertz - 12 juli 2014 21:52

...jo...jag är Gräsänka...och mitt andra filter känner jag att jag vill låta vila....

Vad är det som händer egentligen??? Om man ska behöva vara rädd för att ge råd...finnas till hands...ge stöd....
Ska man behöva fundera över om man ska kunna finnas där för en vän....fundera över kostnaden....fundera över om man då blir utstött....bortglömd....negligerad.....

NEJ!!! NEJ!!! NEJ!!! Absolut inte!!
Vart är världen på väg? När vi ens reflekterar över att en "vän" - ja ja en så kallad vän - inte skriver Grattis...när jag fyller år....inte gillar mina statusar på Facebook....inte....ja du vet...inte finns där!!

NEJ!!!
Vänner!!!
Jag menar VÄNNER!!! RIKTIGA!!
Finns ju där i vått o torrt!!! Ja!!! Bara finns där!!! Oavsett!!

Så här är det!! Om du o jag "connectar" dvs verkligen hittar varandra...och känner att vi klickar!! DÅ!!! Då är jag beredd att gå genom eld o vatten för din skull!!!
Men!!
Men....
Om det visar sig att du...DU!!! Inte finns där....ja...då finns jag ändå där....ett tag....o ett tag till....o lite till....för det är SÅ vänner gör!!!
Vänner finns där OAVSETT!!!
Mm så!!! Det spelar ju ingen roll om du o jag har samma synsätt på hundar...på miljöfrågan....på politik....på religion...på....ja...You Name It!!!! DET SPELAR INGEN ROLL!!! INGEN!!!!
Enligt min uppfattning så är vänner just vänner!!!
Mannen min sa häromdagen när vi pratade om det här med att "ta bort" vänner från Facebook: men du tar ju bort vänner ibland...varför? På vilka grunder? Vilka??

Ja! Jag tar bort vänner ibland! Varför?

Jo:
Vi har inget gemensamt! INGET!!
Vi har inga beröringspunkter! INGA!!
Jag blir ledsen över det jag ser du gör, säger, är....
Du är rasist...eller smygrasist....för DET är inte OK!!
Du gör mig ledsen!!! På riktigt!!! LEDSEN!! Och jag kan inte komma förbi just det...

Men!!! I min värld väljer man inte bort nån "lättvindigt"
De krävs nåt mer!!! Nåt som gör ont i min själ!! ONT!!
Så!! Tro inte att jag rensar bland Facebookvänner utan att tänka efter!!! Det kostar på!! Det tar!!! Det gör ont!! JO!! Det gör ont när jag känner att jag måste rensa....
Oavsett VAR jag rensar gör det ont!!

Men så här är det nog för oss alla...för att utvecklas så måste vi gå genom olika faser...vi måste rensa...vi måste granska oss själva i spegeln...inte minst det!!!
Jag tror att det allra viktigaste är att vi granskar oss själva....tar en titt i spegeln...
Gillar jag det jag ser??
Om inte...
Vad ska jag göra åt det då??? Vad???
För...jag måste ju faktiskt göra nåt!! Jo!!
För egen del så ser jag till att "nötas" o "stötas" med mina vänner...mina ärliga, uppriktiga, KÄRLEKSFULLA VÄNNER!!!
Där!! I de relationerna kan vi spegla oss...se oss och våga SE oss!!!
Ta dig en titt i spegeln!!'

Förändring!!!
Vågar du...vågar jag möta spegelbilden...se den...och förändras....
Jag hoppas det!!! Ja!!! JAG HOPPAS DET!
För den jag är när ingen ser på...det är ju den jag ÄR!!!

Ovido - Quiz & Flashcards