Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Ja vad säger man....

Av Carry Jiewertz - 13 juli 2014 20:11

Sent i går kväll fick jag ett mail som sänkte mig helt!!
Men!!! Om det är nåt jag är säker på så är det detta: jag reser mig igen!!! Jag gillar faktiskt Torsten Flincks låt för det är lite så mitt liv varit sista året: JAG RESER MIG ALLTID!!! Och vet du!!! Ibland faller jag inte ens....även om jag får en smäll som skulle sänka vem som helst så rasar jag inte....jag brakar inte ihop....jag har varit med så länge o fått så många käftsmällar så ibland skakar jag bara på mig, pissar på det och går vidare!!!
Nu vet jag att jag retar gallfeber på åtminstone en...som vill att jag ska rasa...som vill att jag ska gå under...men!!! Ja det gör ont!! Men!!! Jag tänker stå upp...med hjälp av min underbara man, mina underbara vänner och eftersom jag känner kärlek från de och andra barn o ungdomar som korsat vår väg, tagit plats i våra hjärtan, som vi fått och givit kärlek av och till...pga att jag har allt det!! Och mer därtill så orkar jag stå!!
Jag lever, jag andas, jag älskar, jag får kärlek, jag ger kärlek....livet går vidare...och som en klok vän sa: Låt inte XX manipulera dig en dag till!! XX tycker tydligen om att skapa dramatik som ger X en förvriden bekräftelse! Vad du har gett till X det har du gett... Det kommer alltid tillbaka nån gång i livet - men X's dramatik behöver du inte en sekund till.
Sant!!!! Och tack!!!
Jag vet att en del tycker att jag är en dramaqueen....men!!! Aldrig på bekostnad av en annan! Aldrig med syftet att sänka någon annan!!
Kärlek är det enda som kan rädda oss...som kan få oss att ha näsan över vattenytan när det känns som om man drunknar!!!
Kärlek!!! Bara kärlek!! Jo...ibland känner jag hat...men så tar ändå kärleken över!!! Kärleken segrar alltid!!! Var så säker!!! Precis på samma sätt som att sanningen alltid segrar!!

Så sant!! Vad har jag?? Inget egentligen....så är jag ingen då....jo....så länge jag sträcker mig ut...så länge jag orkar ge...fast nu menar jag inte att det ska bli ett krav...jag tror nämligen att alla sunda människor har något att ge!!! Bara genom att finnas i ett socialt sammanhang, bara genom att se våra medmänniskor, genom att se och möta behov...idag behövde jag en kram!!! Och jag fick massor med kramar....inte bara den där enda som jag behövde....och därför kan jag ge vidare!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards