Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Höst...sommar....augusti...

Av Carry Jiewertz - 2 augusti 2014 16:32

Så har augusti månad börjat o jag inser att det inte alls är höst!!! Det är ju sommar ett bra tag till!! Inte så att jag på nåt vis får ångest av hösten, snarare tvärtom, hösten har alltid varit en favorit!! Älskar när man äntligen kan gå ut o plocka svamp o njuta av att löven skiftar färg, luften blir hög o klar o jag vaknar verkligen till liv då!!
Men jag har mer o mer lärt mig uppskatta både vår o sommar!! När jag jobbade inom försäljning så var våren o försommaren hektisk!! Innan jag gick på semester så skulle ju halvårsbudgeten va fixad o helst lite till så att jag kunde inleda hösten med ett lugn...våren är dessutom kravfull...du MÅSTE: putsa fönster, vårstäda, tvätta mattor, vara glad o livfull, se fram mot semester (som gav ångest), bli brun, va smal....krav....krav...KRAAAAAV....
Med åren har jag lärt mig slappna av...lite....lärt mig njuta av nuet...lite....helt enkelt lärt mig acceptera livet!!! Lite....
Vad är det som gör att vi tvåbenta har så svårt att NJUTA!?? NJUTA av nuet, livet, vänner, kärlek som ges...nånstans känns det som att vi alltid måste vara vaksamma....tvivlande...jaha...men ok...han/hon säger att jag är älskad, uppskattad, omtyckt, värdefull osv
Kan jag inte bara tro på det då??? Va???? Måste vi hela tiden ha den där tvivlande, skeptiska, negativa figuren som sitter på axeln o säger: nääää DU duger inte...INGEN kan älska dig....DU är ett misslyckande....

Det som är JAG är inte lika med mina misslyckanden!!! Oavsett vad någon - jag själv eller någon annan - vill få mig att tro!!!
Den som är bäst på att trycka ner mig är.....JAG!!! Jo...och jag gissar att du kan hålla med mig...nej nej inte att det skulle va jag som trycker ner dig...men DU trycker ner o förminskar DIG!!!
Kan vi inte bestämma oss för att sluta med det!! Please!!! Det finns ju så mycket annat...bättre som vi kan ägna oss åt!! Jante kan dra dit pepparn växer!!! Här är inte Jante välkommen o jag hoppas du kör'n på porten oxå!!

Tänk om vi tillsammans kunde samla våra krafter o en gång för alla få Jante att abdikera!!! Det är ju så att Jante kan bara regera om du o jag tillåter det!!! Tänk på det!!

Jag har gått genom så mycket i livet, både positivt o negativt, men trots mina goda föresatser så är det oftast det negativa som poppar upp, som gör sig påmint....MEN nu ändrar vi på det!!
Samla ihop allt positivt du kan i ditt liv och ta upp det till ytan, låt det positiva genomsyra dina tankar och tillåt det påverka dig!!
Uppåt! !! Framåt!!! Inte: neråt...bakåt....vältra dig inte i det som varit kass...det negativa du egentligen inte vill minnas...ta lärdom av det men lev inte i det!!! VÄLTRA DIG I DET SOM ÄR BRA!!

Lev här och nu!! Det här behöver jag påminna mig om ofta...ofta...ofta...
Självklart hjälper det om man omger sig med BRA VÄNNER!!! Vänner som ser...som uppmuntrar...som stöttar...ja...BRA VÄNNER HELT ENKELT!!

Ja har man ett gott hjärta så kommer man långt...nja...man kanske inte uppnår berömmelse och ära...men man kommer långt!!
Ett ärligt, uppriktigt, kärleksfullt hjärta kan aldrig va fel!!
VÅGA ÄLSKA!! BÅDE DIG SJÄLV O DIN NÄSTA!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards