Alla inlägg den 19 augusti 2014

Av Carry Jiewertz - 19 augusti 2014 20:17

....kommer man långt med....eller....
Nja....jag vet inte....idag kollade jag igenom "övrigt-mappen" i Messenger, dvs chatten, och jösses!!! Om jag var benägen att falla för smicker så skulle jag ha fallit flera gånger om....hur i hela friden tänker en karl när han skriver att:
Good day......I passed by your profile when i was searching for my old friends on Facebook,actually i was attracted by your profile photo,your smile caught my eyes.... It would be nice to chat with you if you think we might be compatible? I would be glad if you write a few lines to tell me about yourself... Hoping to read your reply soonest have a wonderful day ahead...ja ja jag skriver inte ut hans namn...
Nästa:
After seeing your profile you caught my eye, i think is going to be interesting meeting you and knowing more about you.

Och så fortsätter det i sju meddelanden....hmm...

Jösses!!
Funderar....funderar...funderar...och...NEJ!!! Not önskvärda!!! Inte ens om jag varit singel!!!
Nu är jag inte singel, vilket man ser på min profil om man nu lyckas ta sig förbi min profilbild med det galet vackra leendet....fniss....Ok ok lite självinsikt nu kanske.... Eller??
Smickrad???
Nope!!
Jo ok kanske lite först...sen bara äcklad!!
Vad är det för folk som tror att de kan komma nånstans med någon på det sättet??
Får vänförfrågningar från män som jag inte har några gemensamma vänner eller beröringspunkter med...varför??? Inte vet jag!! För så himla snygg är jag inte!! Ok om du frågar min man så säger han att jo det är jag....ha ha...ja ja han är ju tvungen...

Men vart vill jag komma med det här då?? Och NEJ!! Det är inte för att boosta mig själv!!! Det behöver jag inte, det gör min man så bra!!

Jo min poäng o tanke här är att vi lever i en rätt galen värld!! Där man kan klicka runt o kolla olika människors profiler o sen bestämma sig för att slå till!! Funkar det så funkar det!! Går det så går det!!!
Men NEJ det funkar inte!!! Inte här!! Det som funkar här är vänskap, lojalitet, att vara trofast/trogen...ja du fattar!!

Men jag slår fast att vi lever i en rätt sjuk värld idag!! Tråkigt!!
Förra året begick åtminstone en ung tjej självmord för att hon blev hånad o häcklad o förföljd på nätet...ska vi acceptera att det är så?? NEJ!!
ALDRIG!!!
Vi måste stå upp för att unga tjejer o killar ska våga vara de de är, vi måste stå upp för att olikheter berikar...även när man går i sjuan...åttan...att vara annorlunda är OK!! Det är mer än OK!!! Jag tycker att det är ÖNSKVÄRT!!!
VÅGA VARA DEN DU ÄR!!!
Skitsamma om nåt pervo kontaktar dig....du är OK som du är!! Du behöver inte låtsas vara nån du inte är!! Stå på dig!! Annars gör nån annan det!!

Om du har svårt att värja dig om/när nåt pervo kontaktar dig...vänd dig till nån du har förtroende för och som kan stötta dig!! Jag är övertygad om att det finns NÅN du kan vända dig till!!! Känner du att du inte har nån så vänd dig utåt...leta...sök...om inte annat så finns jag här,,,,jo jag menar det!!! Absolut!!! Behöver du stöttning så hör av dig!!


Ovido - Quiz & Flashcards