Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Carry Jiewertz - 20 augusti 2014 20:37

Hur svårt kan det va?? Alla som bloggar vill väl ha läsare??
Neej säger nån...
Nja...säger nån...
Vaaaa....säger nån....

Men hallå!! Säger JAG!!

Sluta va så svensk!!!
Bloggar du så vill du antagligen att nån ska läsa vad du skriver!! Eller??
Så!!
Nu!!
Säger jag!!
Jag vill ha läsare!!!

Så klart!!
Varför skulle jag annars blogga?
Så nu har jag skapat en Facebooksida för Carry On!! Japp...såpass osvensk är jag!!

Vad är det som gör att vi har så extreeeeeeemt svårt att erkänna att vi vill synas??
Jag misstänker att många av oss har Luther på axeln...oavsett om vi kommer från en kyrklig/frikyrklig miljö....Luther påverkar de flesta!!
Va??? Luther??? Vem??? Ja ja många idag vet inte vem han var.....han var NÖDVÄNDIG!!! Just DÅ!!! Inte så nödvändig just NU!!
Arvet efter L säger lite som Jante.... Du ska inte tro att du är någon!! Du måste prestera för att va någon! Och njut för i hela friden inte av livet!!! Livet ska inte va njutbart!!!
Hmm...eller...vad sa Luther...vad gjorde han? Han ifrågasatte sin tids härskarmänniskor...han ifrågasatte sin tids religiösa...han var inte särskilt populär....för människor lyssnade...ifrågasatte...vågade ha en egen åsikt....och precis så vill jag ha det!!! NU!! Idag!!

Så!! Luther är kanske inte så tokig i alla fall...
Så länge vi inte faller för religionens härskartekniker...dvs människorna som vill kontrollera, vill få oss att sluta tänka på egen hand...
Luther vill nog att vi skulle tänka...ifrågasätta...sen har vi nog tyvärr gjort om historien på många sätt....och NEJ jag påstår inte att det här inlägget - eller något annat av mina inlägg - skulle vara historiskt korrekt...inte heller Politiskt Korrekt....

Våga vara den du är!!! Våga ifrågasätta!! Våga!! Våga!! Sluta va så Svensk!!! Stick ut! Och vill du inte sticka ut så låt bli!! Bara du är sann mot dig själv!!

ALLTID!

Vill du va i religionens "fack" så var det!
Vill du vara politiskt korrekt...så var det...
Vill du vara en som mestadels säger ja så var det...
Vill du säga nej..kanske...om ifall...så gör det!!

Kontentan är: VAR DEN DU ÄR!!! ALLTID!!! I ALLA LÄGEN!!

Och jag vill att du läser o reagerar...inte per automatik gillar...men...reagera!

Ovido - Quiz & Flashcards