Alla inlägg den 24 augusti 2014

Av Carry Jiewertz - 24 augusti 2014 21:08

http://tanketornet.wordpress.com/2013/07/07/mitt-namn-ar-paul-weston-och-jag-ar-rasist-2/
Läste en blogg idag och tänkte...hmm...jo...visst har han rätt i en del...inte i allt...men vi har blivit alltför fega för att våga kalla saker vid vad det är...
En cykel är en cykel...inte en Porsche...ett åskoväder är ett åskoväder...inte ett stilla regn...en extremist - oavsett religiös eller politisk tillhörighet - är en extremist! En våldtäktsman är en våldtäktsman oavsett kön, ras, etnicitet mm
Ja du fattar!!
Men vi har blivit fega..flata..rädda för att "sticka ut" rädda för att om vi kallar saker för vad de är så får vi en stämpel...rasist, homofob, islamofob, antisemit...du fattar...jo jag vet att du fattar!!
Jag är livrädd för det som händer i Syrien o Irak men samtidigt glad över att den extrema formen av islam äntligen visas för hela världen...jag kan för mitt liv inte förstå hur man kan kalla den religionen för en fredsälskande religion...och jo!! De jag har levt nära här i Sverige som tillhör den religionen säger att den är det...men verkningarna...du vet: Actions speaks louder than words!!! Handlingarna, verkningarna som vi ser...de talar sitt tydliga språk!!!
Och JA!!! Jag förespråkar yttrandefrihet, religionsfrihet, tryckfrihet...frihet!!! Jag förespråkar FRIHET!! Till skillnad från vad ISIS förespråkar!!! Där finns ingen frihet...har du sett klippet där en amerikansk journalist James Foley tvingas läsa upp ett "statement" där han anklagar USA för att han strax ska bli mördad, han anklagar sin familj för att han strax ska bli mördad...och bödeln talar ut sitt hat mot USA o den fria världen innan han utför sitt verk...
Och JA! I alla religioner finns extremister...finns människor som i sin strävan efter att nå himlen eller vad man kallar just det i just den religionen, i den strävan blir man beredd, villig att begå brott, våldshandlingar mm för "sin sak"
Det är dags att vi - alla vi som har längtan efter att få leva i frihet - förenar oss, oavsett religiös o politisk tillhörighet, vi behöver förenas mot de som förtrycker oavsett varför...förtryck...våld...hat...vi måste enas och bekämpa!!!

Ovido - Quiz & Flashcards