Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Carry Jiewertz - 28 augusti 2014 18:39

Snart är det val i Sverige och nånstans så känns det som om det är viktigare än någonsin att vi alla gör ett aktivt val!!
Jag har tagit några tester i s k valkompassen... Och det första resultatet var nedslående...jag borde tydligen rösta på SD....nej nej nej!!! Det finns inte ens på kartan!! Så jag gjorde några fler test där det fanns fler parametrar...phju...SD kom sist!
Nu tänker jag inte tala om för dig VAD/VEM/VILKA du bör/ska rösta på...men jag kan ju ge en hint om vilka jag INTE tycker ska få röster...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/carinabergfeldt/article19437069.ab
Läste en artikel som jag tyckte var vääääldigt bra skriven, enkel o rak - så läs o fundera...under tiden kan du kolla ett klipp på Youtube o fnissa...
http://youtu.be/EmfdB1qL1QA
Man...dvs jag..får ju inget större förtroende för de sk förtroendevalda...

Jag blir på riktigt mörkrädd när jag ser mig omkring...vad händer...vilken ondska det finns...här i vårt lilla trygga land tar föräldrar med sina barn, maskerar dem o utsätter dem för demonstrationer där våldet exploderar...hur tänker man då som förälder?? Inte alls skulle jag vilja påstå!!
All heder till våra poliser som jobbar för att vi ska ha rätt att uttrycka våra åsikter oavsett om de sr bakom åsikterna eller inte!!

Så vänder jag blicken utåt...där har vi ISIS/IS...konflikten i Gaza, folkmord, hat, katastrofer högt o lågt...
Knappt man törs slå upp tidningen till morgonkaffet, eller kolla nyheterna, vågar knappt kolla Facebook heller så mycket elände som finns...och så många som tiger o inte reagerar...DET är riktigt illa tycker jag!!
För om jag tiger...så..samtycker jag...eller??
Ja på ett sätt är det väl så..så länge jag inte protesterar mot rasismen, övervåldet, hatet så samtycker jag...MEN om någon begår en våldtäkt mot mig och jag är i ett sådan tillstånd pga av hotet, chocken, alkohol mm så att jag inte KAN protestera...är det då detsamma som att jag samtyckte!!!??? NEJ!!!! NEJ!!! NEJ!!!
Att tvinga sig på en annan människa med våld, hot är aldrig OK - problemet uppstår när det ska bevisas...det är inte lätt, det har jag aldrig påstått...men våld kan aldrig vara en tillåten väg!!!

Jaha...så nu är det snart val...tänk till och tänk till igen...fråga dig vilka människor du vill ha som ska styra oss...det är DU och JAG som bestämmer framtiden och vi bestämmer den NU!! Att avstå från att rösta är inte en väg...för den som tiger...i det här fallet...samtycker...då har man förbrukat sin rätt att klaga...för om jag inte utnyttjar min rätt att styra o påverka så har jag definitivt förbrukat min rätt att klaga!!

Ovido - Quiz & Flashcards