Alla inlägg den 16 september 2014

Av Carry Jiewertz - 16 september 2014 16:55

Jaha...här sitter jag en tisdagseftermiddag o blir liiiiite...kanske liiiite upprörd...
Hur i hela friden tänker folk....och NEJ jag menar inte dem som röstade på SD i valet (även om jag självklart undrar hur de tänker), jag menar de som är så inskränkta så de inte kan se bortom sin egen näsa...ta o lyft blicken en stund från dig själv och SE att vi idag lever i ett mångfacetterat samhälle - gilla det eller inte men så är det....alla har rätt att finnas och tycka...

Jag läste lite på Facebook och undrar...

Vad ÄR det för fel på folk egentligen??
En vän skriver en skämtsam ironisk status om det som sker i sociala medier nu...folk kräver att få veta vad vänner röstat på...och har man röstat på SD så blir man bortplockad som vän... Helt GALET...jag VET!! Och plötsligt blir min vän påhoppad o anklagad för att driva med de som är rädda och att man kan inte jämföra surströmming med rasism....
Nåt gick fel där....väldigt fel....NEJ inte hos min vän...men hur i jösse namn kan man ens tänka sig att man ska avkräva folk vad de röstar på för att sen ev ta bort dem som vän...jo...jag gick ju in o kollade lite hos den här som överreagerade....och det var precis så....man SKA ta bort människor som röstar "fel" för att man blir rädd...för att man inte kan va vän med dem som är emot...emot...men...jag fattar inte...ALLA människor är lika värda!!! ALLA!!! Oavsett ras, religion, politisk tillhörighet osv...om jag bara skulle va vän med dem som tycker EXAKT som jag, då skulle jag bli väldigt väldigt ensam!!! Och DET är väl ändå inte lösningen??
Ja ja nu blev jag kanske lite upprörd....och NEJ jag röstade inte heller på SD...är INTE rasist, är INTE homofob, är INTE religiös, är troligen inte heller normal....fniss....ja ja
Må var o en handla utifrån sitt eget samvete!!!
Jag VET vem JAG är oavsett vad jag har för folk runt omkring mig!!

Ovido - Quiz & Flashcards