Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Integritet

Av Carry Jiewertz - 23 september 2014 22:50

...Integritet...smaka på det ordet....vad står det för??? Vad betyder det för DIG??
För mig handlar det om att vara SANN mot mina ideal!! Att STÅ FÖR det jag tycker...det jag skriver...jag står för det!!! Oavsett om det är här i bloggen, i min andra blogg http://toute-vitesse.bloggplatsen.se , på Facebook...oavsett var så står jag för den jag är!! Självklart!!
Hur svårt kan det va??
Jag tycker om människor som lever ut kärlek!!
Jag tycker om att mötas av ett leende!!
Jag tycker om...nej...jag älskar mina vänner...de som om o om igen visar i handling att de är mina vänner...
Jag tycker om människor från olika kulturer...av olika ras...av olika ursprung...oavsett...
MEN
Jag tycker inte om rasism!!
Jag tycker inte om inskränkthet!! Oavsett var det dyker upp...
Jag tycker inte om orättvisor...
Och jag tycker inte om människor som vill förminska...förtrycka...sina medmänniskor...nej det är för svagt...jag HATAR FÖRTRYCK!! MEN!! Jag hatar INTE förtryckarna...för de är ju bara små..svaga...ynkliga människor!!! Eller hur!! Så dem tycker jag egentligen synd om!!

Jaja...
I N T E G R I T E T

Smaka på det!! Vad betyder det för dig?
Med det som sker runt omkring mig just nu så säger jag:
INTREGRITET betyder att du inte släpper in människor som har en dold agenda...vadå säger du? Jo!! Det finns människor som vill nästla sig in...som vill nåt annat än bara vara en "vän" - människor som faktiskt vill ta en plats i ditt liv som är vikt för den som står dig närmast!!
VA????
Ja...men tänk efter...finns det människor i ditt nätverk som du blir olustig av...de skriver kanske kommentarer i din logg på Facebook fast ni inte är vänner...de följer dina offentliga inlägg på Facebook FAST NI INTE ÄR VÄNNER!!!

Här är vad jag tycker:
Om...och jag säger OM någon inte godkänt en vänförfrågan på Facebook (och då menar jag inte de där som inte ens orkar trycka acceptera eller neka på vänförfrågan) utan de (dvs jag) som har gjort ett AKTIVT VAL!!! OCH!! Om Du inte har accepterats som vän...eller kanske till o med blivit borttagen...så är det av en anledning!! Eller???
Jag tror faktiskt att alla som väljer bort människor exempelvis på Facebook gör det av en anledning!!

Jag vet ju t ex att en f d vän tagit bort mig OCH blockat mig eftersom jag är vän med en som denna person "hatar" och eftersom jag är obekväm o inte kan hålla käft så blev jag blockad!! Det kan jag leva med!!! Inte svårt alls!! Skulle bara önska att just den här personen kunde vara ärlig o stå för sina åsikter....men det är ju svårt när man är konflikträdd....

Ja ja nu har jag faktiskt blockat en f d vän....
Varför?? Jo jag tyckte att just den här personen klev över gränsen lite för många gånger!!

Hur är det med dig?? Tar du hur mycket skit som helst?? Bara för att du faktiskt inte vill stöta dig med nån???

Då har jag nyheter för dig!!

Ibland MÅSTE man stöta sig med någon för att själv överleva!!
Så!! Jag fortsätter att vara SANN MOT MINA IDEAL!!

Hur gör du??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards