Alla inlägg den 6 november 2014

Av Carry Jiewertz - 6 november 2014 21:56

ni vet sånt där man får på köpet bara av att leva....
De senaste åren har jag lärt mig detta:

Var kritisk...men älska
Våga ifrågasätta...men älska
Säg ifrån....men älska
Var ärlig....men älska
Älska....älska...älska...oavsett....
Livet...du vet det där som händer medan du är upptagen med allt annat...kommer inte med några garantier...det enda vi kan va säkra på är att vi nån gång ska dö!!
JO!! Så är det!!!
Vi föds.....vi lever - på ett eller annat sätt - och vi dör - på ett eller annat sätt...
Men jösses så nattsvart du är nu då...tänker du...men NEJ!!
Livet!! LIVET!! Är det som sker...mellan ruta ett o ruta....och det blir vad vi gör det till!!
Du och jag styr!!! Ingen annan!! Oavsett vad andra människor, religioner, filosofier, livsåskådningar vill säga så är det DU/JAG som formar livet!! Och är ansvariga för hur det levs!!
Hörde av en vän idag som gick in på Ica o handlade o passade på o köpa lite basvaror till kvinnan som satt utanför med sin mugg...DET är kärlek!!! DET är omtanke!! Jag lägger gärna mina mynt o även sedlar i muggarna när jag passerar, passar på att se dem i ögonen o säga HEJ!! Dvs HEJ jag SER dig!! Alla behöver bli sedda!! Det är nästan så att jag hoppas på att någon annan shoppare ska gå på mig o såga att jag inte borde...bara för att jag faktiskt vill säga att vad jag gör med MINA pengar är MIN ensak...jag lägger mig inte i vad DU gör!! Det gör inte ont att skänka från mitt överflöd...men nästa gång tror jag att jag ska handla nödvändigheter o ge...
Ja ja...erfarenheter...jag har lärt mig att även fast jag gått på riktiga käftsmällar från människor jag älskar så är det ändå rätt att älska!!! Det är ALLTID rätt att älska!!! Jag menar...utan kärlek...vad är vi då?? Ingenting!!! Bara tomma kärl som skramlar....
Så trots att jag blivit sviken...bedragen...trampad på...förtalad...så tänker jag fortsätta ÄLSKA!!! Varför?? För att jag KAN!!! För att jag VILL!! För att KÄRLEK är vad världen behöver!!

Ovido - Quiz & Flashcards