Direktlänk till inlägg 20 december 2014

Vissa dagar är värre än andra...

Av Carry Jiewertz - 20 december 2014 20:54

...och redan nu gruvar jag mig för måndag...22 december...Marias födelsedag....och nej hon är ju inte död...men kunde på nåt sätt lika gärna vara det...
Första gången hon lämnade oss vet jag att jag sa: det hade varit "enklare" om hon dött...för då hade jag fått sörja....men hur sörjer man någon som valt att gå...får man sörja...
Ja jag vet faktiskt inte...jag vet bara att all kärlek vi gett...allt vi investerat - och NEJ det handlar inte om pengar utan vi har investerat våra liv...allt....ja...ALLT!! Känns på nåt sätt bortkastat!! Vi gav allt och - som det ser ut nu - fick inget!!
Jo!! Visst fick vi, under några underbara år så fick vi vara mamma o pappa till en - från början - liten tjej, hon växte och pga olika omständigheter så försvann hon ur våra liv....vi grät...vi grät...vi var arga...arga på soc som inte agerade....vi grät....och till slut så accepterade vi o gick vidare!! Inte enkelt....men vi var tvungna att gå vidare....så fick vi kontakt igen...motvilligt från början...för visst gjorde såren fortfarande ont...men på nåt sätt kände vi att vi ville fortsätta förmedla kärlek....ville o kunde ge mer kärlek...så vi fann varandra igen....och de små pojkarna föddes...2004, 2005 och 2007...vi fanns där...som mamma/pappa och som mormor/morfar...inga andra fanns ju...och åter igen höll vi ut våra hjärtan...bara för att åter bli krossade...trampade på...söndertrasade...
Men vi älskar fortfarande!! Så! På måndag fyller du år Maria och vi önskar att vi kunde finnas där för dig o barnen...men du har valt bort oss så vi säger GRATTIS och hoppas att du har kärleksfulla människor omkring dig ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards