Direktlänk till inlägg 21 december 2014

Jul...

Av Carry Jiewertz - 21 december 2014 18:36

...jo det blir visst jul i år oxå...
Förra årets Jul var ingen höjdare, vi hade trott att vi skulle få fira med dottern o barnbarnen men de hade ju gått under jorden...och även om vi fått kontakt strax innan jul så svävade vi ändå i ovisshet...pojkarna som vi tagit emot som familjehemsplacerade under hösten rycktes också undan...systersonen som endast blev 25 år begravdes på Lucia...ja 2013 var ett "crappy" år så vi bröt ihop o kom igen...reste oss förhoppningsfulla inför 2014...
Jaha...2014...nja...vi blev än en gång förda bakom ljuset....ibland undrar jag om vi är dumma i huvudet...lättlurade...men jag tror faktiskt inte det...jag tror att vi har stora generösa hjärtan som vill tro det bästa om människorna som omger oss!!
Men året som ligger bakom har faktiskt bjudit på mycket härligt också!!
Sommaren bjöd på ordentlig värme under mannens semester och vi åkte mycket motorcykel runt omkring i Närke, jag hann med det som är en av årets höjdpunkter nämligen läger hos http://bmshundtjanst.se "Prickis" det var fjärde året i rad som jag "semestrade" med att träna hund och OJ!!! Vad roligt vi har!! Tänk dig att gå upp o få sätta dig vid dukat bord till frukost och därefter träna hund med bästa instruktören/coachen/inspiratören och andra likasinnade....sen sitta ner till lunch som tillagats av någon annan och du behöver inte ens diska...efter lunch tränar man det man vill o framåt fyra-fem på eftermiddagen lutar vi oss tillbaka i en skön stol, eller tar ett dopp i poolen, ett glas vin...sitter o pratar med likasinnade...bara njuter...sen, förstår ni, så bjuds det middag o så kanske vi spelar kort (nej jag fuskar INTE i kortspel...hahahahaha) - det här pågår i fem dagar med goda vänner och det finns inget jag hellre prioriterar som semester för egen del!!
Sen var det ju så att Dixie parades i juli och sju små underverk föddes i slutet av september, alla friska och OJ OJ vilken bra kull det här blev...jag var lite smånervös i början eftersom i förra kullen (som föddes i maj 2013) var alla tingade bara efter några dagar....en kull med leverans i slutet av november är ju svårare...men när valparna var fyra veckor hade jag hunnit träffa alla blivande valpköpare och var nöjd. En tik var bestämd att bli kvar hos oss...lilla Svea!!
Samtidigt som valparna började flytta hemifrån blev det bestämt att Dennis skulle flytta till ett par i Odensbacken, han har verkligen lidit av löpen här hemma, har t o m lyckats genomföra parning trots att han är kastrerad...så jag har letat efter ett nytt hem, men inget har funkat...så ringde Anders o frågade om jag hade nån valp kvar....nej det hade jag ju inte...men sa han..jag är egentligen mest intresserad av peppar/salt o gärna en vuxen...du har ingen sån...TADAAAA!!!!! Dennis!!! De besökte oss...kärlek uppstod o så flyttade han...min prins...min älskade gråe pojke...så svårt men ändå så enkelt!! Han har fått det sååååååå mycket bättre!! De ringde idag o sa att allt går bra, han trivs, är kelig...gillar inte grannkatterna...men allt funkar!!! Så skönt!!

Nu går det här året mot sitt slut och vi ser fram mot nästa!!
Vi startar året med en tvådagarstävling i Lydnadsklass1 - Dixie o jag - hon har visserligen ett Lp1 men vi har aldrig startat i tvåan så nu kör vi en repetition för o komma igång igen, Dixie är en fantastisk hund som äääälskar att jobba...hon blir något övertänd o jag inser att de här tävlingarna bara kommer att vara för att komma igång...resultatmässigt blir det nog "så där" och NEJ!! Jag är inte negativ...bara realist...men skoj ska det bli att träna o så småningom även tävla i tvåan...
Britta o jag har anmält oss till en Aktiveringskurs och det ska bli skoj, Svea är ännu ett oskrivet blad...bara tolv veckor än...men jag ser ju kvalitéer hos henne: hon är totalt orädd, hon är väldigt framåt och nyfiken, hon har attityd och motor, är väldigt söt o har bra päls...ja där har jag fått en härlig hund att jobba med!!
Nu avslutar vi ned att önska er alla en riktigt God Jul!! Varva ner...stressa av...
Själva ska vi vara på Relaxen på Gustavsvik på Julafton, ligga i bubbelpoolen, basta, äta o dricka gott o bara njuta av varandra - mannen min o jag - o sen hem till hundarna o fortsätta njuta!!

Mer kärlek under 2015!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards