Direktlänk till inlägg 5 januari 2015

Om att vara trovärdig

Av Carry Jiewertz - 5 januari 2015 18:54

Vad är trovärdighet för dig??
För mig är det att leva som man lär!!
Man kan liksom inte säga en sak och leva ut en annan...eller??
Om du frågar mig så: Nej!!!
Om du står o talar högt om KÄRLEK så duger det inte att sedan möta dina medmänniskor med hån..hat...förakt...
Min önskan är att leva genomskinligt!! Dvs jag ska tåla att granskas!! Och NEJ!! Jag är INTE perfekt!! Långt ifrån!! Jag stapplar fram ibland känns det som...går ut på okända vatten...testar...kollar om det bär...gör misstag...gör om...gör förhoppningsvis inte om samma misstag...testar lite till...
Trovärdighet...tillit...kommer att vara ledord detta år! Jag kommer att vara kritisk i mina relationer eftersom jag helt enkelt inte har ork med falska människor i mitt liv!!
Kärlek ska genomsyra mitt liv!! Och kärlek kan ju ta sig olika uttryck!!
Igår träffade jag delar av min biologiska släkt som jag inte mött förut...om du är ny läsare av min blogg så kan jag berätta att jag växt upp utan biologiska band adopterades när jg var drygt tre år och jag haft det bra...men funderingarna över mina blodsband har så klart funnits där...eftersom mannen o jag inte fått några "egna" barn så har jag aldrig haft blodsband i min närhet...och jag säger igen: Blodsband är starkt!!! Galet starkt!! Nej..inte galet...men verkligen kraftfullt!!
Igår kom två kusiner och en morbror på besök...

Ja...mitt huvud...min själ har jobbat ordentligt....starkt...omvälvande....
Tänk dig att möta en äldre man du aldrig minns du mött men ni delar blodsband och han säger: förra gången jag såg dig så stod du och kramade mitt ben!!! Om jag inte hade varit så galet lång så hade jag kramat ditt ben igen morbror Kjell!!
Det här förringar på inget sätt min uppväxt!! Jag har ju haft det BRA!! Kärleksfulla föräldrar o två sköna syskon! Växte upp i en stabil, trygg familj!!
Men det går ju inte att blunda för att jag har en annan bakgrund...jag vet att när jag fick kontakt med min bror Peter för snart 30 år sedan så ville...kunde...jag inte berätta för mamma om hur starkt det var...så jag sköt bort mina känslor...men!! Det går inte att resonera med blodsband!!
Känslor går inte heller att resonera med...och jag är ju en känslomänniska! På gott och ont!!
För några år sedan fick jag kontakt med resten av mina syskon på min biologiska mammas sida, vi är fem, min pappa vet jag inget om...och kanske aldrig får veta något om då min biologiska mamma är borta...
Så igår...ett nytt, omvälvande möte!! Starkt!! Inget man bara gör o skakar av sig....
Fick se kort...på släkt bakåt...inser att mormor Karin också var lång o hade lockigt hår....
Vet ni hur häftigt det är att få se foton på människor man liknar...jag har ju aldrig haft någon jag liknat!!! Alltid känt mig som den fula ankungen....lång o klumpig med hår som inte går att kontrollera...
Tillbaka till att vara trovärdig...

Kärlek...ljus...fördriver fruktan!!!
Om du ställt dig på en piedestal o ropar ut budskapet kärlek så se till att du tål att granskas!!
Se till att du agerar kärleksfullt!!
Kärlek är det enda som kan förändra världen!!
Inte religion...oavsett...inte ord....oavsett...
Bara kärlek!! Den sortens kärlek som tål att granskas!!
Mer KÄRLEK!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards