Alla inlägg den 15 februari 2015

Av Carry Jiewertz - 15 februari 2015 21:01

jag blir så trött ibland...nånstans känner jag att debatten om invandrare, tiggare, hemlösa gått fel...
Ska vi döma alla utifrån de som inte sköter sig...som inte håller aig inom ramarna för vad som är accepterat...
Tja...i så fall...min älskade make är med i en MC-klubb...då är ju han - per automatik - kriminell...eller hur....och JO han är skötsam...men ändå....en MC-klubb....ojojojoj
Jag har en tatuering....då är jag antagligen både kriminell och missbrukare...oj oj jag har visst två...då är det dubbelt så illa...eller hur...
Jag tycker det är både gott och trevligt att dricka vin med goda vänner...då är jag missbrukare...och missbrukare brukar vara kriminella...kriminella hamnar utanför i samhället...och då blir man hemlös...så...ja du fattar....du fattar att man inte kan döma folk utifrån beteende..bakgrund...etnicitet...religion....
MEN!! Nu tänker jag vara politiskt inkorrekt!! Jag ser en fara i den islamisering som sker just nu...alldeles för många är naiva och blåögda och tror inte att religiösa kan vara onda....surprise!!! Jag har träffat min beskärda del av religiösa onda människor - från olika religioner....inte bara ultrakonservativa muslimer...kristna kan vara minst lika elaka...
Men nu finns det extrema religiösa som är ute efter att ta över...det är kanske dags att vi öppnar ögonen och SER vad som sker omkring oss!!
Att fortsätta påstå att en religion som ständigt dödar, utför terrordåd, krigar skulle vara kärleksfull...en religion som tillåter att små flickor - inte ens tonåringar - tvingas gifta sig...som enligt deras heliga skrift säger att de otrogna ska dödas...
För några år sedan ställde jag en fråga till en närstående som var hängivet religiös, frågan var: jag har läst i er bok att man ska döda de otrogna, om din familj inte vill tro som du och försöker påverka dig så ska du döda dem...så nu måste du väl döda mig....eller....
Nja...blev svaret...riktigt SÅÅÅÅ kan man ju inte göra...
Nähä....hur ska man veta NÄR man ska göra det som står då?
Man måste tydligen följa vissa riktlinjer: som att kvinnor ska täcka hår och får inte visa armarna...för att inte männen ska "lockas"...ok...så det är kvinnans ansvar att se till att inte männen begår övergrepp...jösses!!!
Men!! Boken säger att man inte ska röka....hur många i den religionen är rökare??? Man ska inte dricka alkohol....hmm...jo jo...jag vet inte om man får ljuga...men nånstans så tror jag snarare att man uppmuntras att ljuga om man kan tjäna på det...
Hur kan du säga så??
Jo...för jag VET!! Jag har sett!!
Man fyller i stämpelkort i förväg som någon annan sedan skickar in...medan man är i "hemlandet" i tio veckor på semester...för man har ju RÄTT till A-kassa...öh....jaha....
Man tar ut skilsmässa o skriver sig i "hemlandet" men bor kvar hos X-frun...så får man njuta de bidrag X-frun får...högre bidrag eftersom hon nu är ensamstående....typ....
Man ljuger och bedrar när man kan tjäna på det...och det är tydligen OK
MEN!! Att säga att det är fel...så kan man inte göra...då är man plötsligt rasist...typ....ja...suck... Och vet du!! Jag är INTE rasist!! Inte på något sätt!! Snarare tvärtom!!!
Men...
Vad händer om man väljer att lämna sin religion??
Tja...jag har ju lämnat den kyrka jag tillhört i många många år och några dödshot har inte uttalats...vad jag vet...jo...människor har slutat hälsa på mig men det kan jag ju leva med...
Men inom t ex islam så FÅR man inte lämna...då blir man inte bara utstött utan dödshot uttalas....
Kärleksfullt eller hur...en religion som strävar efter fred...jo jo...

Nu kommer jag väl att hamna på nån lista...men...Lars Vilks har bott här hos oss....vi har ju ett Mini-Vandrarhem här i vårt underbara hus och när han skulle göra en installation på Konst på Hög så bodde han här...
Han är ju tydligen inte poppis i vissa religiösa kretsar...
Personligen kan jag tycka att man kanske inte måste utmana på det sättet...men jag anser oxå att om någon nu gör det så behöver inte dödshot uttalas...terrordåd behöver inte utföras...så tragiskt att religiösa anhängare tycker att terror är en bra väg...
Personligen anser jag att KÄRLEKENS VÄG är sååååååå mycket bättre!!
Jag har levt större delen av mitt liv inom frikyrkan - och oavsett vad jag anser om den - så måste jag ändå framhålla att om det är något som är bra inom kristendomen så är det KÄRLSKEBUDSKAPET!! ÄLSKA DIN NÄSTA SOM DIG SJÄLV!! BEHANDLA ANDRA SOM DU SJÄLV BILL BLI BEHANDLAD!! GÖR MOT ANDRA...
FÖRLÅT VARANDRA...SE VARANDRA...VAR ÖDMJUK....j
Jaja...nu tänker nån...den där Carry är inte särskilt ödmjuk för jösses vilken attityd hon har...jo...men ser du...det behöver inte vara motsatsförhållande!!!
ÄLSKA VARANDRA!! BEHANDLA ANDRA MED RESPEKT! VÅGA SE!!

KÄRLEK ÄR ALLTID VÄGEN!!!

Ovido - Quiz & Flashcards