Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

En matblogg...

Av Carry Jiewertz - 22 februari 2015 21:29

Jag funderar på o starta en matblogg...jag har ju ställt om och äter nu enligt LCHF och mår såååååå mycket bättre!! Inga blodsockerfall!!! Ingen dumping - som var ett stort problem förut...dumping innebär att magsäcken dumpar ut sitt innehåll i tarmen...och då blir man skitdålig!!
I september 2014 bestämde jag mig för att testa LCHF...var väääääldigt skeptisk...
Men om jag säger att jag inte haft ett enda blodsockerfall...och inte dumpat en enda gång...har dessutom gått ner 14 kilo och mår så galet mycket bättre så antar jag att du fattar!!
Nu brukar ju den här bloggen handla om helt andra saker...om hur jag ser på livet...på det som händer...frågan är...ska jag göra om den här bloggen till en blogg med recept o tips eller ska jag starta en ny för detta....ja jösses!! Kommentera gärna!! Jag driver ju även en hundblogg http://toute-vitesse.bloggplatsen.se
Vad tycker du?? Finns det behov av en matblogg med recept o tips...jag menar det finns ju andra som skriver om detta...och visst jag har märkt att mina recept uppskattas på Facebook men...en blogg...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards