Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

Livet....enkelt...nej!!!

Av Carry Jiewertz - 20 mars 2015 20:54

Nej den som säger att livet är enkelt har inte levt...inte öppnat ögonen...inte sett...
Kan allt lösas med kärlek??
Det enkla svaret är: JA!!
Det mindre enkla...NJA....
Jo alltså...jag tror faktiskt att kärlek är svaret på i stort sett allt...men kanske är det inte riktigt så enkelt alla gånger...
Ibland känns kärlek och hat väldigt nära varandra...svart eller vitt....glädje...sorg....två sidor av samma mynt....
Kan det vara så? Att Kärlek och Hat är närbesläktat?? Ja jag tror det faktiskt...båda är väldigt starka känslor, känslor som kan stötas av, känslor som rör upp, känslor som man inte alltid vill eller orkar bejaka!

Visst är det så...kärlek och hat påverkar oss lika mycket, frågan är vad som påverkar oss mest!!??
Jag hoppas verkligen att KÄRLEK påverkar mest!! Hat är ett starkt ord....men det är kärlek också!!!
Om jag vågar ta ordet KÄRLEK i min mun så borde jag även våga ta ordet HAT i min mun...
Varför är vi så rädda för negativa ord...negativa känslor....nånstans så tänker jag att vi borde våga bejaka våra känslor mer!!

Mm så är det nog....jag hatar inte personer utan det de gör...
Att skilja på sak och person är inte lätt...men jag försöker....
Så som svar till M.k som kommenterade min blogg för några dagar sedan: kärleken finns...sårad...sargad...men kärleken finns!!
För kärlek är starkare!!! Kärleken övervinner ALLT!! Men ibland känns det hopplöst...enkelriktat...tomt...men jag tror ändå på kärleken...jag väljer att bejaka kärleken!!
Jag väljer att ÄLSKA!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Ovido - Quiz & Flashcards