Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Om....felskruvade människor....

Av Carry Jiewertz - 26 april 2015 22:36

...Om att sakna bruksanvisning...
...Om att vara som en IKEAmöbel utan monteringsanvisning...tro mig...det blir inge bra...
Om att vara sann mot sina ideal...Om att inte svika...

Om jag inte står upp för det jag tror på...vem är jag då???

Om...Om...Om...en himla massa Om...

Men, tänk så här:
Om jag går ut starkt och säger att, DET HÄR tror jag på, för jag anser att man ska stå upp för det man tror på...det är verkligen viktigt...det är viktigt att man uppför sig korrekt, att man är väluppfostrad...och jag föraktar människor som inte är väluppfostrade...som inte kan uppföra sig...
Ja "JAG" dvs inte just jag, men jag skriver i jagform för att du ska förstå...
Den här typen av människa, som har en "hög bekännelse", de som i ur och skur ska "predika"...trots att det inte handlar om nåt religiöst...men...vet du...predika kan man ändå...man predikar och tycker ner sina åsikter i halsen på dem man möter, man predikar om hur viktigt det är att vara väluppfostrad, kunna uppföra sig osv...

Så lätt det är att bara komma med en massa ordbajs...men...när det gäller en själv...hur är det då??
Ja hur är det?? Kan du se dig i spegeln och möta den du ser?
Jag har haft både en och flera "så kallade" vänner som ständigt hamrat in hur viktigt detta är...men när det gäller så kan de tydligen inte uppföra sig...saknar både vett och etikett...
Så vad är vitsen med att ha en "hög bekännelse"?
Ingen om du frågar mig!!! Jag har sett alltför mycket skenhelighet för att bli imponerad av ord...
Sanningen gör ont!! Oftast!!! I alla fall för de av oss som tror att vi sitter på just sanningen...och så blir man konfronterad av SANNINGEN!!! Då är man inte så stursk...kaxig...för sanningen skär rakt igenom...sanningen gör oss fria...
Och ja...jag vet...nu tänker du: jaha...jaja hon är religiös!! Men!!! Nej!!! Jag är uppvuxen inom frikyrkan och jag har min tro men religiös är jag INTE!!
Så många jag mött som är noga med att visa upp en fin fasad, en vacker yta...men där under...innanför ytan...vad finns där?
Jag vill försöka leva efter de här sanningarna:

* Det man sår får man skörda....här i min trädgård skördar jag kirskål...trots att jag inte sått kirskål...men jag har inte orkat rensa...så nästa sanning är:
* RENSA...RENSA...RENSA...Rensa i ditt liv!!! Rensa bort ogräset!!
* Behandla andra som du själv vill bli behandlad...gå ju hand i hand med att det man sår får man skörda...
* På frukten ska trädet kännas...jag har ett äppelträd i min trädgård och om det bara ger surkart så behöver jag beskära det...dvs rensa...eller tänker du att trädet nog kommer att ge god frukt nästa år? Nja...du behöver nog göra nåt för att det ska ge god frukt!! Skär bort dåliga grenar...dvs gör dig av med sånt som försurar ditt liv!!!

Lev som du lär!! Älska!!! Älska!!! Jag försöker leva som jag lär...det är inte lätt...men vem sa att lätt var det bästa??
Felskruvade människor däremot tenderar att tycka att allt de gör är rätt...även om de hugger ner människor länga vägen....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards