Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Om när livet inte blev som man tänkt sig...

Av Carry Jiewertz - 23 juni 2015 21:24

...känner du igen dig?? Blev livet så som du tänkt dig...så som du önskat...drömt...hoppats..planerat för...blev det så??
Ja jag vet att mitt liv inte blev så...
Varför?
Ja...jag och mannen min satsade all vår tid, energi, resurser...precis ALLT för att ta hand om ett trasigt barn...bara för att när hon blev vuxen så skulle hon vända kärlek till likgiltighet, .... och NEJ!! Vi hatar inte och är inte likgiltiga!!!!! Men det är svårt att älska när man kastats på soptippen...
Vi har verkligen givit ALLT!! Och jag vet!!! Jag VET!!! Nu har det gått mer än ett år sedan hon och barnen lämnade oss för vad vi tror är sista gången...det känns inte som om hon kommer att komma tillbaka denna gång...och mitt hjärta blöder fortfarande...men jag är maktlös...kan inget göra...och med jämna mellanrum så drabbar sorgen mig...
Sorgen över att de inte finns i våra liv...
Sorgen över att medan de fanns så orkade vi inte ta itu med barnlösheten...dvs att kunna få egna, biologiska barn...och NEJ!! Biologiska barn är inte viktigare...men vi hade nog ändå önskat att vi hade orkat...med tanke på hur det blev...
Sorgen över att ha investerat allt...precis ALLT...i en relation som visade sig vara enkelriktad...
Enkelriktad kärlek gör ont!!!
Och här i bloggen kan jag skriva av mig....jag kan sätta ord på mina känslor...för det här är MIN blogg!! Här är mina ord lag!!

Idag satt jag på Stortorget i Örebro och avnjöt en Corona i väntan på mannen och då kom f d svärsonen cyklande förbi...först tänkte jag ropa: HEJ! Men så hejdade jag mig...jag hejdade mig för jag vet ju att även han är sviken...lurad...även om han i grunden är en av orsakerna till att det blev som det blev...för den kärleken som erbjöds av honom var ju inte kärlek...kärlek som kräver...som trycker ner...som slår...är inte kärlek...
Och då vandrar mina tankar till de människor jag lämnat i kyrkans värld...
Same...same...alltså...jag har lastat Islam för så mycket av det som hände med vår "dotter" och barnbarnen...men samma skit finns i all religion...och vet du...religion dödar!!!
Jag är - konstigt nog - fortfarande troende...dvs jag tror på en kärleksfull Gud, en Gud som ser och älskar...men när tron på Gud förvandlas till religion då backar jag!!! För mig är Gudstron en RELATION!!! Inte en massa krav...måsten...ritualer... Utan just en relation!!
Häromdagen satt jag i bilen o väntade på en vän och ut ur byggnaden som jag parkerat framför klev en man som jag förut vördat...hyllat...men som visat sig vara en helt annan...och precis som idag när jag såg "svärsonen" så blev reaktionen först att jag ville ropa HEJ...men...sen hejdade jag mig...MEN!! OM vi möts öga mot öga så hade jag självklart mött denna person, frimodigt, och sagt HEJ!!!
För vet du!!! Om...När...du möter mig så kommer jag att möta din blick...och se dig!!! Vill du inte möta min blick...se mig...så är det upp till dig!!!
Men aldrig....ALDRIG!!! Kommer jag att låta bli att hälsa om vi möts ansikte mot ansikte!!!!
Jag kanske inte aktivt söker att få kontakt, men om vi ser varandra...våra blickar möts så tänker jag säga HEJ!! För om jag i det läget vänder bort blicken...väljer att inte se...då är jag "ingen"!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Skapa flashcards