Direktlänk till inlägg 23 september 2015

viktig?? Vem är viktig??

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18


Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga....
Är man LAT för att man är överviktig???
Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig??
Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig???

Ja Ja...jag kollade en liiiiten stund på klippet på TV4 med Katrin Zy....nånting....om jag tycker Jiewertz är svårstavat så är det inget mot Zyto....nåt....

Jag har - som överviktig - jobbat som mellanchef på ett stort företag och anställt folk...

Frågan är...är överviktiga mindre värda i ett anställningsförfarande??? Dvs...behandlas överviktiga sämre??
Jag kan bara svara för mig: NEJ!!!
Och kanske grundar sig mitt svar sig i att jag var överviktig när jag sökte jobb...jo...jag fick jobbet!!! Och medan jag hade jobbet så blev jag ännu mer överviktig!!
Påverkade min vikt mitt jobb?? Dvs förmågan att prestera??
NEJ!!
Hur påverkade min vikt mitt arbete???
Inte alls!!
Ok...ok...kosmetiskt kanske...smala, vackra medarbetare kanske är bättre....ser ju bättre ut på ytan...

Jag anställde folk...INTE utifrån VIKT utan utifrån MERITER!!

För!!!
Låt oss vara realister!!!

Förmågan att prestera sitter inte i vad du väger!!

Och det är just detta faktum som jag vill vara med och påverka!!

DU!! Är så mycket mer än din VIKT!!

Tro på dig själv...oavsett vikt...
Tro på dig!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Av Carry Jiewertz - 6 augusti 2015 20:14


...vad hände med respekt för sina medmänniskor??Om jag har drabbats av en svår sorg som förtär mig...och JA det har jag...är det då OK för mig att gå ut i media, vare sig det är sociala medier, tidningar, TV, radio...You name it...är det OK om jag gå...

Ovido - Quiz & Flashcards