Alla inlägg under november 2015

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är....

han säger: jag har aldrig mött min far...

OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!!

Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött min FAR!!!

Sen sa "han" min mor lämnade mig i ett köpcentrum och kom inte tillbaks....

Oxh IGEN!!!! POW! Mitt i solarplexus!!!

Jag har ju lämnat ut mig rätt ordentligt här i den här bloggen...jo...jag har två bloggar till..den ena handlar om mina hundar... http://toute-vitesse.bloggplatsen.se 

den andra om mitt liv med LCHF http://lchfmyway.bloggplatsen.se

Jag är en "allaroundwoman"

Följ mig i mina bloggar om du vill veta mer om mig...I am a complex woman!!! HAHAHAHAHA eller....

Ja ja...

Om jag nu ska göra en kort sammanfattning av mitt femtiofemåriga liv...så här långt....

Så!!

jag föddes 1960 av en alltför ung mor...hon hade inte fyllt 16...

jag fick ändå bo kvar ca ett år...

sen har jag förstått - efter att ha mött min biologiska släkt - att min mamma inte ville lämna bort mig men hon hade inget val...hon ställdes helt "enkelt" inför fullbordat faktum!!! Jag var bortlämnad!! Enkelt??? Troligen inte!!

Men...som ung ogift mor i början av sextio-talet så hade man nog inte mycket val!!

Så jag flyttades...från Gävle-trakten till Södertälje och en fosterfamilj....där rotade jag mig...mindes ju inget annat...jag blev så klart en av dem!!!

Jag minns så mycket därifrån...min storebror L-G som "trollade" för mig...dvs han stod framför mig o sa: nu ska jag trolla bort den här saken....blunda....och jag blundade....han sa: titta när jag räknat till tre....jag löd...och!!!!! VET DU!!!! När jag öppnade ögonen så var det han skulle trolla bort...just det!!! BORTA!!! Om jag var imponerad?? JAPP!! Fast jag bara var runt tre år så minns jag vissa saker glasklart...som detta när jag var tre år och tre månader...


Då kom en familj på besök....vilket i sig inte alls var konstigt...det konstiga var att jag skulle kliva in i deras bil...men jag blev lugn och trygg för pappa Olle klev också in i bilen....men sen blev det nåt knas...i en gatukorsning klev han ur o sa: jag ska bara köpa en tidning....och DET var det sista jag såg av pappa Olle....

Sextiotalet in all it's glory!!!

Berätta för allt i världen inte allt för barnen...de begriper ändå inget!!!

Det tog mig ett halvår innan jag slutade gråta o skrika...sa min nya mamma...

Och vet du!!! Jag gråter nu, bara för att jag åter känner den lilla flickans smärta!!! Den lilla flickan var jag....det gör fortfarande ont...självklart!! Men jag har ändå lyckats gå vidare!!! Tagit tag i mitt liv!!

Önskar ändå att min "storebror" hade velat ha kontakt med mig....jag skrev till honom...men fick inget svar....

MEN!!! Jag har - inte bara "kontakt med" utan även - en relation med väldigt många i min biologiska familj!!! YEY!!


Ibland kommer livet ikapp....och det blir jobbigt!!!

Vi backar lite....

Mannen min o jag blev familjehem 1987 till en liten flicka som varit med om allt för mycket....

1996 lämnade hon oss...i sorg och smärta...sen fick vi kontakt igen 2003...och vi blev mormor o morfar i januari 2004  och gick "all in"

Vet du!!! Jag är ju ALL IN!!!! Finns inget annat!!

Ja...jag tänker INTE gå in på allt det där...finns fortfarande en massa frågetecken.....


För två år sedan, precis idag, dog min älskade systerson MAGNUS av en bakterie i kroppen som inte många vet att den ens existerar...han drabbades...eller...hm...fick en varböld på ryggen och tyckte inte att det var nåt att bry sig om...MEN!! I varbölden som han drabbats av fanns en elakartad bakterie...det som ibland kallas mördarbakterien...den angrep hans lungor...hans hjärta...den "åt upp" honom inifrån!! Magnus dog!!! Det gör ONT!!' Gör ont i mosters hjärta!!! MEN!!' Hallå!!! Hur ont gör det i hans mammas hjärta!!! Min systers hjärta!!?? Hans bors hjärta...övrig familj och släkt o många vänners hjärtan....


Jag vill att du ska veta vem jag är....


Så började jag!!

Jag är en kvinna mitt i livet som har fått hugg o slag i livet...som blivit älskad...reservationslöst...älskad trots allt!!!


Skulle jag vilja vara nån annan....nope!!! Jag är ju den jag är just för att jag varit med om det jag varit med om!!



Vem är du???

Är du den du VILL vara? Den du SKA vara?!?!


Vill du att JAG ska veta vem DU är???

Om så är fallet...öppna upp och våga blotta din själ!! Annars går det inte!!!


Kollade Så mycket bättre där det var Ison & Filles kväll!!!

Det tog tag i mig!!

Det drabbade mig!!

SÅ MYCKET BÄTTRE!!

Så mycket bättre det blir när människor vågar visa vem de är...EGENTLIGEN!!!


Jag har aldrig mött min mor!!

Jag har aldrig mött min far....jag vet ju inte ens VEM min far är....

Men jag vet VEM JAG ÄR!!!

Skapa flashcards