Direktlänk till inlägg 24 december 2015

Julafton....

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner.
Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande se framåt!!!! Se framåt OCH vara glada och lyckliga över det vi faktiskt har!!
Vi har varandra!
Vi har våra familjer, syskon och syskonbarn mm
Vi har vår utökade familj som består av de barn som kommit o gått i våra liv...
Vi har våra vänner...
Vi lever ett kärleksfullt och rikt liv tillsammans och tänk att nästa vecka firar vi 36-årig förlovningsdag!!

OK OK tillbaka till det där med att skapa nya traditioner!!
Så här tillbringade vi julaftonen för ett år sedan:

På Relaxen på Gustavsvik i Örebro.
Såååå mysigt vi hade!!!
Bada bubbelbad, basta, god mat o dryck o lite äventyrsbad för den av oss som uppskattar det (Gunno)
Så vi tänkte oss att det får bli vår grej på jul, i år skulle vi gå på juldagen då min syster Marie skulle komma mitt på dagen på julaftonen.

Change of plans!!!
Så här var frukostvyn för mig i morse....

Tillbringar den här julen på vårdavdelning på USÖ efter en operation i tisdags.
Jag har ju gått ner ca 55 kilo och det medför en massa lös hud på magen och nu fick jag chansen pga ett återbud och självklart tog jag den!
Tanken var att jag skulle komma hem idag på julafton men min kropp vill inte så jag får ligga kvar ett tag till...det är ju bra om man kan gå mer än 5-10 meter utan att svimma av smärta...
Det är en stor operation med lång konvalescens, MEN så skönt det ska bli att bli av med den sladdriga magen!!
Syster kom upp som planerat och har tillsammans med Gunno besökt mig idag o de hade med sig lite överraskningar, bl a denna vackra skål som är gjord av en kokosnöt.

Så man kan ju säga att jag har relaxat även i år...fast förra året var jag liiiiite piggare och alertare o slapp bandage o korsett och få hjälp med nästan allting....jag är ju en "Kan Själv-typ" så det är inte enkelt att be om hjälp...men måste man så måste man...
Idag har jag trots smärtor lyckats med att gå våd fram o tillbaka till toan själv (ca 10 meter) OCH både kliva i och ur sängen utan hjälp!
YEY!! Hoppas på att få komma hem på Annandagen....vi får se....
Brukar inte direkt lägga upp såna här selfies, men so what!!! Lite får man väl bjuda på - det är ju ändå jul!!
Kärlekens högtid!!

God Jul till er därute som kanske läser min blogg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö... Fått "frikyrkliga" värderingar... På gott och ont... Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar... Just DÄRFÖR s...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Av Carry Jiewertz - 6 augusti 2015 20:14


...vad hände med respekt för sina medmänniskor??Om jag har drabbats av en svår sorg som förtär mig...och JA det har jag...är det då OK för mig att gå ut i media, vare sig det är sociala medier, tidningar, TV, radio...You name it...är det OK om jag gå...

Skapa flashcards