Alla inlägg den 11 maj 2014

Av Carry Jiewertz - 11 maj 2014 20:22

And who do you think you are?
Runnin' 'round leaving scars
Collecting your jar of hearts
And tearing love apart

Människor.....människor är väl just bara det människor!!!
Ytliga, självupptagna, falska, äkta, kärleksfulla, hatiska, rövslickare (förlåt...men jo) osv.....
Alla är vi människor!!
Det som blir problematiskt är när någon utger sig för att vara någon annan än de är...
Nej JAG har ingen egen agenda....nej JAG har inga problem med den här personen....nej JAG JAG JAG....det är en väldans massa JAG just nu tycker jag!!! Oops...tycker JAG....
JA!!!! Det tycker JAG!!! Det här är MIN blogg!!!
Vad är det som får vissa människor att tycka det är OK att kliva över lik för att uppnå sina egna mål, sin agenda osv
Kan det någonsin vara rätt att ljuga om en annan människa för för att själv framstå i en bättre dager??
NEJ!!! JAG tycker ju inte det!!!
Men nånstans kan jag ändå förstå de här människorna som handlar på det sättet!! Jo....jag försvarar dem inte och säger inte att det är rätt!!! Absolut inte!!
De jag varken kan förstå eller försvara är de människor som inte vågar stå upp för det de egentligen tycker är rätt o sant!! De vågar inte pga lojalitet, pga rädsla för att bli utfrysta, rädsla för att förlora "vänner" osv
Jag vet att jag är lite "fyrkantig" i mitt tänk ibland (he he jo jag har en viss självinsikt trots allt) men jag tappar verkligen ALL respekt för de som inte törs stå upp för sina värderingar för att de är rädda för vad någon annan ska säga eller de är rädda att förlora vänskapsband...

Det jag frågar mig är då: är vänskap viktigare än sanning?? Är - i mitt tycke, och ja jag är subjektiv - osunda relationer, osunda familjeband viktigare än att stå upp mot förtryckarna??
Förtryckare, diktatorer, härskare kommer i alla möjliga skepnader!!
Till och med djävulen klädde sig i en ängels kläder för att kunna förvilla....
Nu vill jag inte på något sätt insinuera att någon skulle jämställas med ondskan...men vi kan väl ändå vara överens om att ondskan finns oavsett vad vi väljer att kalla den??!! Och återigen så tycker jag att ondskan är som värst när det är människor som säger sig tjäna "de goda" - oavsett vad vi sätter för stämpel på godheten - när dessa människor ljuger o bedrar, inte alltid för att själva tjäna på det, men indirekt ändå tjäna på det i o m att man "fjäskar" för "överheten", dvs den eller de personer som man anser är utsedda till att tjäna sanningen...
Gahhhhhhh jag kan inte alltid finna ord som kan beskriva min avsky för dessa fega människor....
Jag har fått en del feedback på min blogg, bl a har jag fått uppskattning för att jag inte "direkt" hänger ur människor, men vet du!!! Jag har ju förstått att de människor som bör bli träffade av min blogg blir det!!! Och: ME LIKE!!!!
Det bevisar att man kan påverka utan att behöva namnge o hänga ut!!!
En del av mina läsare har reagerat genom att ta bort mig som vän på Facebook - och jag förväntar mig att det blir fler....andra har inte nöjt sig med det utan dessutom känt ett behov av att blockera mig....ja ja det är smällar jag både kan och vill ta!!!
Jag vill ju provocera, jag vill få dig att tänka till och framför allt vill jag att pilen ska träffa!!!
Så: Enjoy!!!! Mig äger ingen!!! Mig stoppar ingen!!! Men ingen kan heller få mig att offentligt hänga ut människor med namn utan känner man sig träffad så är det antagligen just det som är syftet!!

Ja vad mycket enklare livet skulle vara om vi direkt kunde se vilka som är falska, lögnare, svikare, rövslickare osv...

Ovido - Quiz & Flashcards