Direktlänk till inlägg 3 september 2015

Rasism...Smygrasism....

Av Carry Jiewertz - 3 september 2015 23:13

Jag har växt upp i en frikyrklig miljö...
Fått "frikyrkliga" värderingar...
På gott och ont...
Men det jag fick med mig var detta: ALLA!!! Precis ALLA!!! Är lika mycket värda!! Oavsett hudfärg...bakgrund...religion...ja du fattar...
Just DÄRFÖR smärtar det extra mycket när jag läser rasistiska inlägg från de jag trodde delade samma värderingar...dvs de som fått samma värderingar som jag...och rasistiska inlägg är enligt mig inlägg där man medvetet trycker ner människor som kommer från andra länder...kulturer...religioner...
ALLA - precis - ALLA!! Är lika mycket värda!!
Så....när jag läser statusar som säger: och nu citerar jag inte...men...personerna bakom åsikterna...bakom statusarna säger: läget i Sverige är katastrofalt och ALLT!! Precis ALLT!! beror på "ickesvenskarna"
Läget beror tydligen på att det pumpas in pengar för att de "nya svenskarna" ska få obegränsade medel...
Är det bara jag som ser att det finns människor som vill spä på känslan av VI och DOM!!

Det mest tragiska...utifrån mitt perspektiv, dvs jag anser att alla människor är lika mycket värda... Så det mest tragiska är att det idag finns människor som faktiskt tycker att människor av annan härkomst är mindre värda!!!
För!! ALLA ÄR LIKA MYCKET VÄRDA!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carry Jiewertz - 24 december 2015 21:07

Förra året bestämde mannen min o jag oss för att det var dags att skapa nya traditioner. Vi hade haft några tuffa år med krossade drömmar och föhoppningar men vi hade ju - som vi alltid gör - rest oss och hämtat styrka i varandra o kunde fortfarande...

Av Carry Jiewertz - 17 november 2015 20:35

Kollar nån random såpa...och hon säger: jag vill att du ska veta vem jag är.... han säger: jag har aldrig mött min far... OCH det drabbar mig...som ett slag mitt i solarplexus!!! POW!!!! Jag VILL att du ska veta VEM jag ÄR!! Jag har ALDRIG mött...

Av Carry Jiewertz - 23 september 2015 17:18

Funderar lite...som vanligt....funderar över attityder som icke överviktiga har mot överviktiga.... Är man LAT för att man är överviktig??? Har man ingen KARAKTÄR när man är överviktig?? Är man MINDRE VÄRD när man är överviktig??? Ja Ja...jag...

Av Carry Jiewertz - 27 augusti 2015 21:12

...läser en artikel i M Magasin om "Barnbarnsprat" och den slår mig mitt i Solarplexus!!! Alla blir väl glada över BARNBARN!!?? Jo...fast....alla får inte barnbarn...och en del som fått "barnbarn" förlorar dem...förlorar dem pga föräldrarna......

Av Carry Jiewertz - 6 augusti 2015 20:14


...vad hände med respekt för sina medmänniskor??Om jag har drabbats av en svår sorg som förtär mig...och JA det har jag...är det då OK för mig att gå ut i media, vare sig det är sociala medier, tidningar, TV, radio...You name it...är det OK om jag gå...

Skapa flashcards