Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Carry Jiewertz - 17 augusti 2014 22:48

Ha ha ha säger du...DET gör du ju jämt!! Funderar!!! Och har åsikter!!
Ja!!!
Och??
Jag har kanske lite liiiiite svårt att hålla käft...svårt att vara politiskt korrekt....svårt att tyst se på när förtryckare - oavsett vilka - vinner mark!!
Villa är förtryckarna då??
Ja...ser du...det är ju olika beroende på vilka vi är...i mitt liv är förtryckarna de som vill få in mig i ett fack...få mig att vara tyst...få mig att rätta in mig i ledet...hmm...inser att jag varit en av förtryckarna i mitt liv....jag har varit min värsta fiende....varit den som skrikit TYST allra högst...jag var den som såg till att jag höll käft...rättade in mig i ledet...jag var min värsta fiende!!!
Hur ska jag tackla det??
Hmm....funderar...som alltid....funderar...
Hmm...men om jag vill "play it safe" då...vill undvika kritik...oavsett från vilket håll det kommer....vad ska jag göra då....
INGENTING!!! Absolut INGENTING!!

Är det en lösning???
Ja för någon är det säkert det...för den som alltid strävar efter att vara politiskt korrekt....för den som aldrig vågar sticka ut...för den som aldrig vågar simma mot strömmen....

Men ser du!!!
Den där killen!!! Som inte faller för trycket...som vågar...DEN killen vill jag absolut vara!! Den som vågar stå med armarna i kors när alla andra lyfter armen o skanderar...när alla andra gör det som förväntas...för att överleva....
Jag läser om hur Islamisterna far fram i Mellanöstern....hur de kräver att männen ska konvertera till islam...för då får de leva... De som faller och konverterar, de dödas ändå...de som står för vilka de är...de dödas...kvinnor o barn tillfångatas...de ska konverteras och göras till fruar...horor...ja du vet...
Vem orkar stå för sin tro, sina ideal då??
Jag vet inte...och jag vet inte hur den där mannen på fotot vågade låta bli att höja armen...jag vet absolut inte vad som hände sen...överlevde han...dog han...offrades han...
Jag vet inte!!!
Men en sak vet jag!!! Jag är inte lättköpt!! Det är min åsikt här och nu....Men!!! Om jag utsattes för det som de oliktänkande i Syrien utsätts för...skulle jag orka...
Jag önskar att mitt svar skulle vara JA!!! Rakryggat JA!!
Men så enkelt...eller så det är det inte....men jag säger till mig själv dagligen: stå för den du är!! Stå för dina ideal...även när ingen annan tycker som du!! Stå för dina åsikter!!!
Och jag tänker att...ju mer sånt jag tar in...desto starkare blir jag...desto större chans är det att jag orkar stå emot!!
Mitt mål är att jag ska vara den jag är även när helvetet bryter loss...även när förföljelse kommer...även när nån höjer på ögonbrynet o säger: va??? Tycker du så? Tror du på det där? Oj!!!
Ja!!! Jag är den jag är....jag vill verkligen vara densamme oavsett omständigheter!! Inte en som fladdrar hit o dit beroende på hur vinden blåser!!
Rak!
Ärlig!
Obekväm!
Kärleksfull!
För det du ser är det du får!! WYSIWYG!! Gammalt...jag vet...men nåt att sträva efter!!


Jag sjunger med Gloria Gaynor : I am what I am...

Jag måste sluta vara min värsta kritiker!!!

Ovido - Quiz & Flashcards